Næssen Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Hei, i går blei plutselig bmw'n min veldig varm etter å ha kjørt i kansje 5 min, så pekte nåla nesten på det røde. I dag monterte jeg ny termostat, men det hjalp ikke en dritt, prøvde også å ta ut termostaten, men like ille. føler at det ikke er toppakninga, kan ikke skjønne det. men hva annet kan det være? + at jeg syns det er helt merkelig, siden motoren/slangene er varme kun på den ene siden av motoren, hvorfor det? Takk for svar på forhånd:)
S.Hafsmo Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Kaputt pumpe? Du sier du tok ut termostaten, det betyr vel ikke nødvendigvis at vannet drar igjennom radiator? Er ikke helt sikker på hvordan kjølesystemet er på 520i, men det var bare en tanke.
FredrikE24 Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Holder en knapp på vannpumpa, ta det enkle først, en vannpumpe er billig og grei å bytte Bytt kjølevæske og luft systemet skikkelig etterpå og se hvordan det blir!
Nerberg Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Er radiatoren varm? Om den er kald, og siden du sir at det blir varmt på èn side av motoren, så tyder jo det på at det ikke er sirkulasjon i systemet. Da er det nok riktig det som de andre gutta her sier at vannpumpa er gåen. Siden du har prøvd å bytte termostat.
Næssen Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 Jepp stemmer det, tok ut vannpumpa i dag, og den var ikke mye å spare på, hehe, takk for hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå