Biggen Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Hei, jeg skal handle en 520i e34, 1991 mod. Hvilke svakheter og feil er vanlig på de? Og hva burde jeg skjekke ekstra nøye? - Tore
Biggen Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 Rust er nåkk det største problemet Er det snakk om farlig rust da eller? Noen spesiell plass i såfall eller bare generelt? - Tore
Bandit Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Rust? Det er da slettes ikke det største problemet med E34... Den rusten som pleier å dukke opp på disse bilene sitter vanligvis på/i/nede ved dørene eller på bakluka om det er stasjonsvogn. Skal du kjøpe E34 bør du etter min mening sjekke tilstanden til motor og forstilling samt det elektriske på bilen (motor/interiør/evt takluke osv). Noe av det vanligste jeg har opplevd etter å ha hatt en god del av disse bilene er faktisk dødgang i rattet og risting i ratt rundt 80/90 km/t. Skyldes vanligvis slakke i hjelpesnekka og dårlige bærearmer eller casterstagforinger. Kan også være verdt å sjekke om de store foringene i bakstillinga er i god stand. Å bytte disse er en langtekkelig drittjobb hvis du skal gjøre det selv, og temmelig dyrt hvis du får et verksted til å ta jobben. Lykke til med kjøpet
Odd-M Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Disse bilene har nå blitt så gamle at ALT kan i prinsippet være feil. Mange gode tips her: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/
S.Hafsmo Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Se etter rust i bakkant av kanaler om du skal ha bil med takluke. Rust i chassi er det værst man kan komme borti på en bil. Resten av bilen kan byttes uten videre om og men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå