Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte en lakkerer i Drammen om bilen min i dag. Alpenblau 94 525tdsa som skulle vært hellakket invendig og utvendig. Helst også byttet farge da jeg synes metalliclakk er penere og at jeg dessuten kunne jeg tenkt meg Avus blau.

Dyrt som f.

P

Skrevet

dette variere veldig etter kor i landet osv du spør. men rundt 20k+ skal du ikke se bort fra.

og om det er kveldsarbeid så variere det enda mer.

betaler selv 25k for min, men da blir det tatt all rust+ en kanal+ innvendig dører/dørkarmer

Skrevet

Ute på Askøy dette? Flere som er flink og rimelig der. Skiftet girkasse hos en Hans der en gang og han byttet clutch på bilen til broderen på 1t12minutter med litt skravling og en kaffe.

Raskt og ekspedit. Topp arbeid.

P

Skrevet

Jeg hørte om dette på min bil. Hvis det må fikses på karosseri, så kommer det fort opp mot 40 000kr, hvis det er lite karosseri jobbing, så er det rundt 30 000kr. Kommer selvfølgelig ann på om du vil ha en bil med fin lakk, eller en bil som bare er "lakka".

Skrevet

Har ikke fått noe napp i Sverige som er vesentlig billigere. Kvaliten er minst like varierende der som her og det virker på meg som om noen av Svenskene tror vi er noen lettlurte jævler. Fruen og jeg dro til Skjøvde, Gustaf EE bil A/S med hennes forrige vinterbil, Saab 900 2,3t. Den hadde fått begynnende rust i skjøten framme på hjulbuene bak. Stor service i tillegg. 11260Nkr fattigere fikk vi tilbake en bil med hjulbuer sansynligvis lakkert av barna i barnehagen med bøtte og spade.

Vi måtte stoppe pga rakling i motoren ved Tusenfryd. Det var jo ett under at den fortsatt gikk siden de hadde glemt å fylle olje på den :shock:

Kompis tok E38en sin til Svea for lakk, men solgte den etterpå pga resultatet.

Kom rust i nerkant på dørene der det ikke var rust fra før.

Har også lest trådene fra ccn den gangen det fortsatt var en nettside om "overhalte motorer" fra seriøst firma. Viste seg å være bløff fra ende til annen og Helge Vik fikk vel jobben med å overhale en "nyoverhalt" M5 3,8liter.

Drar overhode ikke dit mer uten at jeg VET at jeg handler med dønn seriøse folk.

Reklamasjon må jo skje på stedet og det er jo litt stress å ta en Harrytur.

MÅ da finnes flinke folk i Norge? ELLER?

Igjen. Jeg bruker Star motor i Sandvika og er fornøyd med resultatet.

P

Skrevet

I såfall vil jeg anbefale å styre LANGT unna Arnes Bilservice utenfor Ålesund. De skulle lakke opp en Honda Prelude jeg hadde. Fikk regning på 35k på lakkarbeid som kunne blitt gjort av en blind rullestolbruker uten armer. Helt talentløst resultat! Jeg reklamerte og de skulle fikse det. Bilen kom tilbake enda verre enn før. Endte med at jeg boikotta hele dritten og selgte bilen.

Skrevet

Det er flere faktorer som kommer inn når det kommer til pris..

Jeg vil nå si at en bil med litt rust og noen parkeringsbulker rundt om vil få en pris på ca 30-35 tusen med kvittering og 15-20 uten..

Kunden har vesentlig dårligre kunskap enn lakkereren, så om kunden skal starte å slipe jobben selv så MÅ man belage seg på noen defekter i lakkerings fasen som altifra steinsprut, bulker eller rust som er blitt oversett.. Dette er noe jeg aldri ville anbefalt om en ikke vet hva man gjør..

Men når du skal forhøre deg om pris, dra ALLTID til flere steder og hør, og hør alltid med steder der du evnt. også kjenner noen.. Dette kan gi et stoort prisfall.. :-)

Skrevet

takker for mange bra komentarer :)

bilen har ingen rust på flater som skal lakeres, litt småbulker på dørene er de einaste -- ny skjermer ikke lakka enda osv bilen er også totalt ribba for alt inni og utapå.

anbefales de å lakke den slik den står no eller etter att alt er montert i gjenn ?

Skrevet

Hans Kristian Det er en stor fordel for lakkereren at bilen er så ribbet som den kan være. Lettere å maskere, slipe og sprøyte De slipper å demontere og montere

De alller fleste liker at bilen er kjørbar og at du skal ha samme farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...