Gå til innhold

Re: gassen henger E39 520i. Noen med diagnose i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har et lite problem med bilen min.. når jeg ruser motoren så synker turtallet veldig seint tilbake til det normale, og motorlyden er også veldig merkelig.. den høres ut som om den er dobbelt opp nesten.. dårlig forklart kanskje men noen som har en aning om hva det kan være? Setter stor pris på alle tips :-)

Skrevet

Ka det være wiren som er tilkoblet gassspjeldet som går tregt. Eller spjeldet som lukker seg tregt....kan samle seg mye dritt akkurat der.

Skrevet
Er ikke gassvaier på disse.. Elektronisk styrt.

:shock:

MMM,,,nettopp rengjort gasspjeldet mitt, så da jeg tråkket inn gasspedalen litt for fort, håpet wiren ut av sporet.

Skrevet

Må få demontert og sjekket dette snarest.. Det som bekymrer meg mest er at motorlyden blir "dobbel" når jeg ruser den.. litt vanskelig å forklare, men hvis jeg ikke finner ut noe mer så får jeg heller prøve å legge ut en video så kanskje dere kan få hørt lyden

• 3 months later...
Skrevet

Veldig lenge siden jeg har skrevet her, har også skiftet motor siden sist men problemet er der fortsatt.. Det burde ikke være gasspjeldet i og med at jeg har et annet innsug med et annet gasspjeld, og jeg koblet av gassvaieren og ruste den manuelt, fortsatt treig returnering av gassen.. Man ser det til og med på måleren som viser forbruk, den returnerer også veldig tregt! ingen som har tips?

Skrevet

hmm, er kanskje litt idiotisk ting å komme med.. Men bare i tilfelle! Klima prosessoren gåen, kan det ha en virkning ? Når den røyk på meg begynte turtallet å kødde..

Skrevet

Ingenting er idiotisk, det kunne jo kanskje hjulpet, men tror ikke det er problemet her.. klimaet fungerer isåfall strøkent.. merkelig er det hvertfall, og begynner å bli lei :P skulle vel kanskje trengt en diagnose.. vet ikke om det ville hjulpet, men verdt et forsøk hvis noen har i nærheten da såklart :P

Skrevet

Du burde ikke stille diagnosen på bavaria ihvertfall, tror de skal ha rundt 1500 kr kun for å stappe maskinen nedi hjernen på bilen.. En kamerat som kan det er kanon !

Skrevet

Ja, ringte Jæger idag, snakket med verksmesteren og han kunne heller ikke svare meg på hva problemet kunne være.. så en diagnose hadde kanskje vært veien å gå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...