baremats91 Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 har litt problemer med å finne ut av ledningsnettet til M60B40 motoren, har montert motor i E36. av en eller annen grunn virkes det som det mangler en hau av kabler, selv om ledningsnettet er originalt, så sliter med strøm osv til DME. har prøvd å koble bort ledningsnettet til autolat kasse i tilfelle det var no tragisk sperre der en stann, så om det er noen som har interesse og har bygd om sånt før, eller noen som har en E34/E32 3L/4L så jeg kan ta en titt på ledningsnettet der, til å ta turen med en hjelpende hånd i påsken holder til mellom Stange og Tangen i hedmark er for det meste kablene til starteren som er førstepri nå, kanskje funnet ut av det andre
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Noen E34'er har jo startsperre originalt. Denne fjernes normalt ved å laske et relé i sikringsboksen. Du skal vel ikke bruke automaten?
baremats91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 har montert manuell kasse, så i tråden din om det med startsperra, på ledningsnettet til motoren min er det 3 relèr, 1 hvit til DME mener jeg det var, 1 blå til drivstoffpumpe og 1 oransje som jeg er litt usikker på. muligens denne er startsperre relè? kan slenge ut litt bilder etterpå
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 har du lasket kontakten som går til bryteren på automaten da? slik at hjernen tror bilen står i nøytral?
baremats91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 har koblet bort alt av det til automaten, men regner med det ikke var så smart nå? hvertfall kan jeg jo sikkert laske den innpå motor styreenheten? men aner ikke hvilke jeg skal ta det mellom da, ser det hvertfall går can-bus kabler innpå 2 stikkere inn til motorstyreenheten som gikk til automatstyreenheten
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Hmm.. ja da blir det kanskje værre å finne ut hvor det skal laskes. Får du tak i et koblingsskjema klarer du sikkert å finne frem. Det skal ligge slike rundtomkring på nettet.
baremats91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 har 2 bøker med koblingsskjema jeg har tatt med fra jobben, men blir ikkno klokere av det, sliter også med å finne ut hvordan jeg skal koble de ledningene til starteren, om du har et bilde av hvordan de er koblet på din bil hadde det vært flott
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Er dessverre på bøljan blå akkurat nå, så jeg kan ikke hjelpe deg der, men du kan jo sende en PM til f.eks fdl, ///mpower eller icemanM5, så ordner sikkert en av dem bilde til deg.
baremats91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 noen bilder om det er til hjelp kablene som går til starteren relè'ene som går til motorledningsnettet kontakter jeg ikke aner hvor skulle, men har blitt koblet bort, også koblet bort den runde kontakta til autolaten
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Den siste pluggen er ihvertfall samme type som sensorene kobles på. Om jeg husker rett var vel kamsensor, veivsensor og div. andre greier koblet til slike. På min er det én slik som er "ledig". Den andre kommer jeg ikke på i farten om jeg har sett eller ei. Her ligger det info rundt elektronikkproblemer ved konvertering til manuell: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=873524 Edit: Bryteren på bremsepedalen har tilsvarende kontakt som den andre der, men den har 4 ledere. Dog kan det jo være en tilsvarende bryter ettellerannet sted som den skal gå til.
baremats91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 takker for link, men hjalp egentlig ingenting. på motoren min finnes det ikke startsperre relè, og det gjør det ikke i bilen min heller. motoren er en overgangmodell på en måte, produsert sent i 93. men klarer ikke å skjønne hvorfor DME ikke sender noe signal til DME relè. har kontrollert at DME får spenning fra tenningslås osv. og ang starter så står det i koblingsskjema at det skal gå en svart/gul og en grønn/brun kabel ned til starter, men det gjør det ikke på motorledningsnettet mitt
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Hehe, da har du jo noe å spekulere på utover de sene påskeaftner. min hadde heller ikke startesperre relé, og der holdt det å laske kontakten til automatgirvelgeren. Nå har jeg fortsatt ikke prøvd å fjerne hjernen til automaten enda. Du har ikke mulighet til å koble på automatelektronikken bare for å teste?
baremats91 Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 blir nok noen timer regner jeg med ja testet før jeg fjernet automat elektronikken, prøvde å jumpe litt på kontakta til automat styreenheten og kontakta på girvelgeren. kan også være noe så dumt som dårlig jording en stann også, men får bare prøve ut litt til, muligens jeg handler med carsoft for å lettere finne ut ting og tang der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå