Gå til innhold

m50b20 til m50b25 i E36


bjornartl
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om m50b25 er kompatibel med 318i girkassa og/eller en 320 eller 318 differensial eller ikke?

Eller må alle dem byttes om dersom motoren skal byttes? Må da også mellomakslingen byttes?

Har en delebil hvor det står i en m50b20 med 318i manualgirkasse. Usikker om diffen er fra en 318 eller 320. Skal få sjekket dette fortest mulig. Denne kombinasjonen fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer rett på. Jeg har m50b25 med b20 kasse og diff.

Men utvekslinga blir litt feil, diffen fra en b25 har annen utveksling, så du får lavere turtall. Men blir bra aks med b20 drivverket da :D

Skal du ha b25 diff må du bytte mellomaksel og drivaksler bak. Girkasse er vel identisk såvidt jeg vet, rett meg om jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med M52(b28) motoren? Er det like plug'n'play?

Har lest att 323 og 328 har annen diff og girkasse, og disse modellene er tyngre tross att motorene er lettere. Men kreftene i en 2,8liter m52 tilsvarer ikke mer ett lite hakk over det man finner i 2,5liter m50, og 2,5liter m52(323i) har bare litt mer krefter enn 2liter m50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m50motorer passer ikke med 318 girkasse. men diffen er ikke no problem med, mellomakselen er lik til alle e36 motorer. jeg hadde m50b25med riktig kasse til 318 diff, utvekslingen blir litt spessiell. du får god aks men dårlig toppfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e36 m3 har annen mellomaksling.

Når det gjelder 323 og 328 er jeg litt usikker, men de modellen veier MER enn tidligere modeller, selv om motoren deres er av aluminium og veier ca 40kg mindre enn den forrige motoren.

Denne vektforskjellen kan vitne til store forskjeller i gir og understell.

Ang. mer aks mot dårligere toppfart så er igrunn dette perfekt for norske veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 3 serien min nå står det en 1,6l på 101 hester.

Forrige bil var en 1,6 Nissan Sunny stasjonsvogn.

Ellers i familien har vi en DrivÉ Volvo v50, sann der økologisk 1,6dieselmotor og en Nissan Serena, ifølge top gear så var dette den seineste aksellererende bilen i storbritania over en mengde år med noe rundt 20 sekunder fra 0 til 100.

Jeg er altså godt tilvendt ett høyt turtall, dog uten noen akselerasjon. Tror nok det skal bli godt å få litt respons til en forandring.

Blir jeg lei er det ikke verre enn att jeg kan annskaffe en annen diff. 320 differensialen har jeg allerede stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

al du ha b25 diff må du bytte mellomaksel og drivaksler bak

Stemmer dette, men har du gearkasse fra B20 og diff fra B25 skal du ha bare bakre del av mellomaksel til M50B25.

Står lenger opp i tråden at alle mellomakslinger til E36 er like :shock:

Det er bare tullball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...