Gå til innhold

Oppborring av nav på felger, E39.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakket med www.felgretting.com og fant ut at jeg i første omgang skulle prøve å ta ut med for hånd slik at senteret på felgen ikke har noe anleggsflate mot navet på huben slik at boltene styrer felgen. Felgen må ikke ligge nøyaktig mot navet. Eier av firmaet kjører faktisk med overdim på senterhullet uten senterringer på sin egen bil!

Jeg har forsøkt meg forsiktig i kveld, tatt av litt der det er merker etter navet i hullet på felgen. Tok ikke veldig mye men etter en prøvekjøring hjalp det betraktelig! Bare litt risting ved 80 km/t. Før jeg gjorde noe kjente jeg risting fra om med 60km/t.

Skal prøve litt til i morgen og gi en oppdatering av arbeidet og resultatet.

Skrevet
Felgen må ikke ligge nøyaktig mot navet

Så jeg kan bare drite i sentreringsringer på felgene mine jeg da? :roll: Det han felgrettern der sier stemmer ikke med mine erfaringer vertfall... Så vidt jeg har skjønt gir ikke boltene alene god nok sentrering...

Skrevet

Han mente i allefall jeg skulle prøve det først og hvis ikke det hjalp 100% var jo løsningen å dreie opp og legge inn senterring slik at det blir 74,1mm i senter. Det er ulike erfaringer med senteringer og ikke. det har jeg selv erfart med andre biler og felger. Hadde selvfølgelig ikke tatt av senterringer hvis jeg alt hadde. Mitt utgangspunkt er jo litt annerledes. Han kjører som sagt slik selv på sin egen bil. Noe annet å tenke på er at denne bedriften er seriøs og det eneste verkstedet med godkjenning for slikt arbeid.

Skrevet

Jeg hadde ALDRI kjørt med mine felger hvis det var bare boltene som holdt felgene på plass. Et hull i veien så pang så er 5 bolter ryke rett av og det er nesten umulig å sentrer de 100% med bare boltene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...