Hardtop Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Jeg driver og plundrer med oppstart på min -90 E30 med S50B30 fra juni-95, altså opprinnelig med EWS II. Har byttet til hjerne fra -93, altså uten EWS. Motoren går på starteren, men får ikke gnist eller bensin. (bensinpumpa går ikke) Har målt meg fram til at det ikke kommer strøm til hjernen eller DME releet. Kan det være at jeg må bytte ledningsnett som opprinnelig ikke hadde EWS, eller har folk suksess med bare å bytte over hjerne, slik jeg har gjort?
Kristov Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Kjøp en slik: http://www.auobd2.com/service/bmw-ews-i ... e-469.html
M3 Yngve Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Kjøp en slik: http://www.auobd2.com/service/bmw-ews-i ... e-469.html Hvordan funker den?
Kristov Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Kjøp en slik: http://www.auobd2.com/service/bmw-ews-i ... e-469.html Hvordan funker den? Les PDF-en der som er manualen. Du kobler den vel inn i nettet der hvor EWS skal sitte. Så kan du kaste alt av EWS-driten.
Hardtop Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Ingen som i praksis har prøvd å sette gammel hjerne uten EWS i nyere bil som opprinnelig har EWS, og fått start?
oddis Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Du har allerede snakket med Trond S , Harald? Han bytta ECU på sin siden han ikke fikk start. Mener han hadde EWS hjerne, men non EWS elnett ettersom jeg forsto.
Hardtop Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Har snakket med Trond. Han hadde først EWS hjerne, og skaffet seg non EWS hjerne fra Sverige. Det han er usikker på er om elnettet var byttet tidligere, så da er vi like langt.
Halvor89 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Kan like gjerne slenge spørre her om hva som må gjøres når man har bygd om en bil hvor verken bilen du bygger eller donorbil har EWS. Dette skulle iflg mange være plug and play, men jeg får verken innslaget på startern til å gå, eller bensinpumpe til å svive eller noen ting. Så hva mer må gjøres ? Mistenker at det er noe med motorkontakta ved sikringsboksen siden dette ikke er likt på en m50b20 og en s50b30 ?
Thomaz Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Høres ut som EWS. Har hatt samme problem selv. Dem kan få tak i EWS med nøkkel hos BMW Men koster noen lapper.
Trond.S Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Hei Harald: Det ble ikke noe mer fart i sakene etter du ringte skjønner jeg Da foreslår jeg at du drar fram ditt peneste smil, tar med deg begge ecu'ene dine, setter deg i Pajeroen og drar ned til rørlegger og klubbkollega uten sansen for ombygde biler litt nede i gata for deg. Regner med at 320.... eeehmmm unnskyld M3'n hans er EWS-løs så da kan du jo spørre pent om han gidder å teste ecu'ene dine i bilen sin og se hva som skjer da. Starter heller ikke den kan det jo være at du har fått enda en ecu med EWS. Var en del forskjellige Bosch-nummer på ecu'ene til M3. Sjekk Bosch-nummeret på hans og kanskje du får lov til å teste den i bilen din også? Er verdt et forsøk for å komme litt videre hvertfall Halvor89: Sjekk jordingene dine først og fremst.
Hardtop Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Rørleggeren er oppsøkt, men ikke for hjernetest. Dobbeltsjekka litt jordinger og sånt. Hans bil er fra 10/94 tror jeg, så den har kanskje EWS1 da. Den bør jo allikevel starte med non-EWS ecu som jeg da skal ha. Jeg ser på skjemaet at dme pluggen skal ha startsignal fra tenningslåsen inn på pin 82, og det mangler jeg. Skal forsøke å koble til litt plussledninger ukritisk i dag, så får vi se.
Trond.S Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Hehe.. gjør det vilt og hemningsløst så blir det nok liv i garasjen i løpet av kvelden:-)
Hardtop Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 DME releet får ikke jordingssignal fra ecu, ei heller strøm inn. Satt strøm inn og jordet manuelt, da klikket det i releet, samtidig var det "noe" som laget en svak pipelyd en stund, så ble det stille... Startet ikke, bensinpumpa gikk heller ikke.
Hardtop Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Skrevet Mai 5, 2011 Feilen funnet! Den ene strømforsyningen til motornettet (den tynne) var koblet til det punktet på fordelingsboksen som ikke var strømførende. Flyttet den til neste pol, så ble det liv. Konklusjonen er altså at EWSII motornett fungerer med non-EWS hjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå