janerik171187 Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 driver å skal ha oljekjøler på e30'n med turbo. har da org oljekjøler adapter og slanger. men med det montert så treffer slangene kinagrenrøret lenge før de passer inn i kjøleradapteret, det har mest med hvordan de er laget (går langt ut av adapteret før de bøyer seg, så skulle vist hvordan dere andre har gjort det er jo mange med turbo her så er vell en løsning på det har muligheten og delene til å få kjøler uten thermostat, men vil helst ha det (er vell det i org er det ikke? ser ut som det ivaffall) en løsning jeg har tenkt på er jo å lage nye slanger men da trenger jeg adapter for å få an-koplinger på kjøleradapteret (helst an- noen som isåfall vet gjengene til org slangene? målte de til utvendig 25.7mm, så er vell kanskje m26 da om det finnes, eller noe tomme greier( 1tomm?) gjengestigningen er ca 1.5mm ivaffall målt med skyvelær. evnt om det går an å få tak i en løs thermostat til olje med f-eks an8 koplinger til å montere løst i motorrommet om du skjønner (tilsvarende m10 motorer har på vannet). dårlig bilde av problemet: er ikke fullt så dårlig plass som det ser ut der, men er den plassen fra adapteret til det borteste røret av grenrøret, det andre er lengre bak så er null stress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå