Gå til innhold

E46 323CIA M-tech 2 *Angeleyes?*

Share

Anbefalte innlegg

Lurer på å selge de sorte GS felgene som står på bilen.

235/40-19 foran mener jeg det er, 265/35-19 bak.. Felg og dekk er ikke mer enn 2-3mnd gamle, litt dekkslitasje på innersiden bak har det blitt men ikke mye.

9000,- skal vel være en grei pris? Kostet 15 000 hos GS når de var på kampanje..

Ved interesse eller bud, send PM!

ia0s1ypgrwilvfgar0i9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har merka i det siste at girkassa ikke har vært helt med i svingene.. Den girer ikke ned ved bakkekjøring, ved kjøring i nedoverbakke så bremser den ikke på girene men går ned på tomgang. Det samme kan oppstå ved bykjøring, etter at jeg har sluppet pedalen og skal gi på igjen så virker det som at den går opp på turtall før giret slår inn og det kjennes godt i hele bilen at den plutselig smeller den i gir.

I tillegg så kveltes motoren ved nedbremsning mot ett kryss?!?!

Ingen ulyder eller noe. Dette har skjedd gradvis.

Tok diagnosetest på selve girkassa og resten av elektronikken i bilen. Fikk opp feilkode på giveren på kammakselen. De på verkstedet kunne ikke si noe på det.. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Verkstedet sa de kunne prøve å oppdatere softwaren på hele bilen for å se om det kunne hjelpe. Dessuten så bruker bilen hinsides med drivstoff...

Noen som kjenner til disse problemene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et kjent problem at det blir feilkode på kam- og veivsensor... disse snakker samme, så selv om feilkoden kommer på kamsensoren så kan fortsatt feilen ligge i veivsensoren. Denne feilen er veldig vanlig på M52 og gir symptomer som høytbensins forbruk, fusking, og vanskelig start. Foreslår at du uansett bytter begge disse sensorene, selvom jeg ikke ser noen direkte årsak til at det skal gi girkasseproblemer. Delene er ikke dyre, men noe vanskelige/knotete å bytte for en uerfaren hobbymekaniker, men det skal gå fint! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et kjent problem at det blir feilkode på kam- og veivsensor... disse snakker samme, så selv om feilkoden kommer på kamsensoren så kan fortsatt feilen ligge i veivsensoren. Denne feilen er veldig vanlig på M52 og gir symptomer som høytbensins forbruk, fusking, og vanskelig start. Foreslår at du uansett bytter begge disse sensorene, selvom jeg ikke ser noen direkte årsak til at det skal gi girkasseproblemer. Delene er ikke dyre, men noe vanskelige/knotete å bytte for en uerfaren hobbymekaniker, men det skal gå fint! ;)

Takk for innholdsrikt svar! :D

Da blir det å bytte begge sensorene og oppdatere software i første omgang, håper problemene vil gi seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye felger på bilen! Tok også en photosession med en kompis, så her kommer en del bilder :D Bilder liker vi!

m3yfj022ysnjtpmagrrc.jpg

h7jrj6ofj9zxv1bmzg6v.jpg

k32xj7ieg87wu7l66epm.jpg

of43q4tbyf156ubq176s.jpg

tuk0b7injq6c293p150r.jpg

yxny5m0kffs09tq0qltm.jpg

g0ne12ujevwmotl5rx7d.jpg

09yg02z2yuau6464l39c.jpg

1486hu0ot3gomzoqsls3.jpg

Har fått tak i supersport bakpotte, update kommer når den en montert :)

Tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

La ut bilen for salg for litt siden, men begynner å lure på om jeg skal beholde den og fullføre planene jeg hadde.. Hva tror folk om CCFL, Justerbar senk slik at den kan klaskes i bakken og mulig lett soting av ruter rundt om?? :)

Noen som har prøvd disse: http://fulmino.no/ds_product_info.php?c ... cts_id=389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...