Gå til innhold

E30 318is lyd bakifra etter et rykk og smell..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte hjem ifra jobb i går plutselig så var det et napp og et smell så kom det en rar lyd bakifra.. Lyden er der mest nor jeg bremser på gir da er den skikklig høy, frier jeg bilen ut og bare triller er den der da også hører minst av den nor jeg kjører på lavt turtal, høres igrunnen ut som bilen subber som faen men det gjør den ikke, er storediffen til 325..den har skvettet en liten oljeflekk her og der avåtil. Den som har gått til helvette kanskje ?

Skrevet

Har samme problemet på min 318is, problemet hos meg er lageret midt på mellomakslingen som er gåent, når det begynner å vibrere så skvetter det litt olje ut av diffen, dette skjer kun ved lav fart.

forøvrig så tror jeg diffen fra 316 passer på 318is, brukte 318i diff på min 316 uten problemer.

Skrevet

Så du mener det er lageret på mellomakslingen som er gåent? Kompis av meg hadde samme problemet og da var det diffen, men E30 318is har jo 325 understell så 316 diffen skal passe?

Skrevet

Leste litt feil, ser nå at det er E30, trodde det var e36

e30 har jeg ikke peiling på hva som passer hvor.

Skrevet

Ja det kan hende.. Lyden er der igrunnen bare nor jeg slipper gassen og avåtil nor jeg kjører fremmover, ikke ved rygging! Merket også at det var mye enklere å vri hjulene bakover en fremmover nor bilen stod på bukkker i fri gir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...