Gå til innhold

Rarelyder bak.Bytte olje på diff,hjullager? E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har noen rare lyder som oppstår bak, når jeg svinger krappe svinger med bilen min.

Har fått høre at det kan hjele og bytte olje på diffen. Men det høres mer ut som subbelyder...

Eller noen som har noen meninger om hva det kan være? :P

- Fredrik

Skrevet

Stygge lyder i diffen høres jo ut som et større problem enn hva et olje skift kan "reparere" da men..

Bytte olje på diff var griselett på 740'n min hvertfall.. Skru ut tappe bolten, skru den på igjen, skru opp fyllings bolten som er ovenfor også fylle til det starter å renne ut forså skru den igjen.. Av olje er jeg usikker, men forhør deg med GS eller noe om du ikke får noe svar på det av noen her.. :-)

Skrevet

Tror vi har kommet fram til at hjullagere er gåent.

Skal sjekke nærmere på dette seinere.

En annen ting som er rart, er at ulyden forsvinner når man gir mye gass i svingene, men hvis man bare svinger uten gass, så kommer lyden igjen.

Håndbrekket har begynnt å bli dårlig au, så kan muligens være noen løse deler der som lager lyder. Var ihvertfall slik på gamle e34en min. Men det var ikke så "stygge" lyder...

Skrevet

Ut fra forklaringene høres det ut som et gåent hjullager. Får du en kvernelyd når du rygger og svinger? Hadde gåent lager på delebilen min; kvernet i svinger. Hørte det best i lav fart da pga motor/dekkstøy etc.

Skrevet

Høres ut som kvernerlyd/ekstem subbe, ja :)

Hører det best i lav fart. Men kommer i høy fart også. Har også merket at etter jeg har fått bilen, så har den "ristet" litt i rundt 90km/t også, kan hjullageret være grunnen her også? :

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...