lienback Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Hey Da har jeg kjøpt meg en e34 525i 90 modell. Gikk ned fra 2004 modell 318Ci e46 til denne. Denne har rullet litt over 200.000 km og funker som den skal . Nettopp EU-godkjent 2 år til. Det jeg tenkte og gjør med den til og begynne med: -Bytte bærekuler foran -Fikse rusthullet i den ene kanalen -Kjøpe nytt effektanlegg -Hive inn et powerfilter -Nye felger Her er noen bilder ! Kjekt med noen kommentarer på hva jeg kan gjøre med den ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Se der ja. Måtte jo være godt å komme fra en E46 til en skikkelig E34. Hadde det vært min bil hadde listen sett slik ut: - vekk med AE og inn med sorte DE lykter - Nye felger (mye fint for en billig penge på GS for tiden) - Coilovers, evt. et annet senkeset av typen 60/30 el.l. - M-pakke rundt om, evt. annen front, f.eks ACS eller Alpina - Baklykter med hvite blink, eller et sett brukte sorte Hella lykter. Du har forresten glemt å ta bilder av interiøret. Hva slags fargekode er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 28, 2011 Forfatter Share Skrevet April 28, 2011 Se der ja. Måtte jo være godt å komme fra en E46 til en skikkelig E34. Hadde det vært min bil hadde listen sett slik ut: - vekk med AE og inn med sorte DE lykter - Nye felger (mye fint for en billig penge på GS for tiden) - Coilovers, evt. et annet senkeset av typen 60/30 el.l. - M-pakke rundt om, evt. annen front, f.eks ACS eller Alpina - Baklykter med hvite blink, eller et sett brukte sorte Hella lykter. Du har forresten glemt å ta bilder av interiøret. Hva slags fargekode er det? Ja skal fikse noen bilder av interiøret Vet ikke hva fargekoden er, men skal finne det ut. Får snart inn en 520 e34 90 modell dele bil. Den har noen sorte lykter jeg skal bytte ut. Men har du noen bra forslag til effektanlegg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Gratulerer med flott bil! Selv har jeg jatex anlegg på min, dette er vel det samme som simons (rett meg om jeg tar feil). Dette er et anlegg jeg syns bråker alt for mye i cupeen (dog nydelig lyd ute). Vet ikke hvordan det er med andre merker, men jeg vurderer faktisk og gå tilbake til originalt anlegg, med kun en bakpotte fra eisenmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 28, 2011 Forfatter Share Skrevet April 28, 2011 Hehe, jeg vil ha mer lyd, men bråker det så mye i din koll? Har orginalt anlegg på nå med en endepotte som ikke jeg vet hva heter. Men vet ikke hva som gir best lyd. Kommer det bra lyd hvis du har 3" helt fra montor helt ut til endepotte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Konge bil dette! Har selv så si akkurat fått min 520 92 mod og er kjempefornøyd med den til nå! Hel 3 toms hadde en bekjent av meg på en volvo 740 og da var det nesten som at du måtte ha hørselvern når du satt i baksetet.. Vet ikke hvordan det kan være på e34. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 viewtopic.php?f=14&t=187829&hilit=lykter+e34+solgt Disse lyktene hadde blitt knall på denne bilen. Ønsker de selv men er blakk som en kirkerotte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Har et problem med temperaturen i bilen, når den står lenge på tomgang så blir den sinnssykt varm. Hva kan det være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Har et problem med temperaturen i bilen, når den står lenge på tomgang så blir den sinnssykt varm. Hva kan det være? Går vifta di? Kan være viskosekoblinga som er gåen. Tror du kjenner det hvis den glir lett rundt (Uten at motor er på). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Har et problem med temperaturen i bilen, når den står lenge på tomgang så blir den sinnssykt varm. Hva kan det være? Går vifta di? Kan være viskosekoblinga som er gåen. Tror du kjenner det hvis den glir lett rundt (Uten at motor er på). Vifta går rundt når den står på tomgang :S Men tror det er av og til den blir varme, av og til holder den midt på, og av og til går den ganske mye over, men ikke til det røde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Kan være at temostaten din er litt treg. Denne kan du skifte eller du fyller rensemiddel i kjøleveska for så å skifte kjøleveska etter et par dager når du har kjørt litt med rensemiddelet. Da får du ut all dritt fra kjølekanaler ol. Men kjøleveska må skiftes etterpå da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Ja den virker litt treig, den står lenge oppe når den er over midten, men så går den plutselig ganske fort ned igjen. Men det kan jo ikke bare ver den som er treig, det er jo noe gale Ganske skummelt når den nærmer seg det røde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Luft i kjølesystemet kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Men det kan jo ikke bare ver den som er treig Det er jo poenget. Den er treg til å åpne seg for gjennomstrømning av kjøleveske. Normalt skal termostaten til din bil åpne seg på 80 grader c. Når den blir gammel kan det være at bimetallet som reagerer på varmen ikke oppfører seg som ny. At den ikke åpner seg før måleren din er langt oppe, og når bimetallet reagerer på den høyere temp så åpner den og tempen og måleren går ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Men det kan jo ikke bare ver den som er treig Det er jo poenget. Den er treg til å åpne seg for gjennomstrømning av kjøleveske. Normalt skal termostaten til din bil åpne seg på 80 grader c. Når den blir gammel kan det være at bimetallet som reagerer på varmen ikke oppfører seg som ny. At den ikke åpner seg før måleren din er langt oppe, og når bimetallet reagerer på den høyere temp så åpner den og tempen og måleren går ned Ja, vet ikke helt hvordan det funker, men det virker som at den "glemmer" og kjøle ned motoren av og til når den står på tomgang. Av og til så kan jeg stå lenge på tomgang uten at den blir varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå