subid Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 bilen; e30 325i 1986. saken; jeg har senkesett på bilen, apex sport fjærer. jeg har tüv-papirene på de. jeg fikk anmerkning på eu om at jeg måtte få senkesettet godkjent før de kunne eu-godkjenne bilen (jeg hater NAF). jeg har forsøkt 2 ganger med 4-hjulskontroll nå, men justeringene kommer ikke innenfor referanseområdet. er det noen som har noen kloke forslag på løsning på problemet? tanken om å kjøpe et originalt sett med fjærer har slått meg, men tenkte å unngå det. tenker f.eks sette på m3-foringer rundt om, for å få presset både toe, camber og caster innenfor referanseområdene. forslag mottas med takk! Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere biltype.
Dørhåndtaket Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Hvis du har byttet kunn fjærer, kan det være at demperne dine er veldig dårlig? Evt at di du bruker er skutt i hue? Er litt usikker på BMW jeg da, men senka en Mercedes 190 70mm foran + at jeg tok bort gummiputer og bak 40mm å det gikk:p
Jørgen Lie Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Få de som tar kontrollen til å "fuske" med justeringen, slik at alle verdier er grønne. Om ikke kan det vel være vanskelig å komme innenfor. Dette gjøres med at kløyvene som settes i felgen ikke settes heeelt der de skal være. Når alle tall er grønne så skrives papirer ut som du kan vise Biltrangsynet. Etterpå så monteres apparatet slik det skal være, og de kan justere inn så riktig som mulig med tanke på senk, og hva verdier som er oppnåelig med toe, camber og caster
takaasen Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... sgacz6STBg
LarsBMW Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Juster etter beste evne, kun spissing på E30 og dra å godkjenn. Trenger ikke være innenfor for godkjenning. Du har tuv papirer på org 325 og da skal dette godkjennes. Biler uten camberjustering må godkjennes med verdiene utenfor da du ikke får gjort noe med det.
subid Skrevet April 30, 2011 Forfatter Skrevet April 30, 2011 takk for interessante og hjelpsomme svar! fikk litt å jobbe med nå. "Juster etter beste evne, kun spissing på E30 og dra å godkjenn. Trenger ikke være innenfor for godkjenning. Du har tuv papirer på org 325 og da skal dette godkjennes. Biler uten camberjustering må godkjennes med verdiene utenfor da du ikke får gjort noe med det." dette visste jeg ikke..! takk! skal ta en telefon til biltrangsynet og forhøre meg.
LarsBMW Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Har pr dags dato ikke godkjent en senket bil uten røde tall på firehjulskontrollskjemaet, så dette bør ikke være noe problem
subid Skrevet April 30, 2011 Forfatter Skrevet April 30, 2011 hmm.. "Har pr dags dato ikke godkjent en senket bil uten røde tall på firehjulskontrollskjemaet, så dette bør ikke være noe problem " skjønner ikke hvordan du har klart det? hva skal jeg argumentere med, eventuelt si til biltilsynet? de underkjenner jo 4-hjulskontrollene mine og begrunnet det med røde tall..
LarsBMW Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Si at bilen er konstruert slik at med denne høyden på fjærene får du disse hjulvinkelverdiene. Bilens understell er ikke utstyrt med noen form for justering annet enn spissing foran. I følge TUV papirene skal bilen kunne godkjennes med dette senkesettet og det står ikke spesifisert noe i papirene på at bilen må modifiseres ved å bruke dette senkesettet. Jeg har aldri blitt spurt, men er det jeg ville svart om jeg hadde blitt det.
subid Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 ok.. takker så meget. skal gi det et forsøk. skjønner ikke at det kun er jeg som tydeligvis har plagdes med dette her. kjørte først bilen med senkefjærene til 4-sylindra motor, den forstår jeg at de ikke klarte justere. så bytta jeg til senkefjærene til 6-sylindra motor, men at de skulle underkjenne de fatter jeg ikke. vel vel. skal gi det et forsøk til. dette er jo sommerbil som kun har vært vinterkjørt 2 sesonger, sist gang i 1992, slik at det nærmer seg jo tiden for å ta den ut av den varme hulen ;->
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå