Tberntsen Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Heisann! Nylig kjøpt meg en BMW E38 728 1996 mod. En helt fantastisk bil, men den har sine negative sider også. Automat kassen som kjent slår seg hele veien ut i nødmodus, noe den har gjort de seneste årene, men ellers ikke noe merkbart med kassen. Ingen ulyder eller noenting. Har målt spenning fra batteriet og dynamoen å det er slik det skal være. Den har vist vært på flere sjekker opp gjennomårene uten hell. Selv om det ikke merkes noe på girkassen i nødmodus, så er det ikke mulighet å sette den i sport eller se på dashbordet vilket gir jeg har. Kjekkere når alt er i orden. Noen her som vet va dette kan være, eller hatt lignende problem? Har også mistet ryggelysene mine, og mistenker enten en sikring eller ryggelys aktivatoren. Byttet pærer uten hell. Prøvd å leita meg fram til hvilken sikring dette kan være, men finner ingen sikringer til noen av lysene i bilen hverken framme eller bak med batteriet. Noen tanker angående dette? Ellers så reagerer ikke sentral låsen på nøkkelen min, bytta batterier uten hell her også. Finnes det sikringer til dette, kun fjernlås, og ikke selve sentrallåsen? Helt til slutt så har jeg lyst til å byttet ut spilleren i bilen til uorginal, har buissness class oppsettet med cd-veksler og alt, men har lyst til å bytte slik at jeg kan få tilgang til sub, forsterker og andre ting. Hva trengs her? Vet at jeg trenger nok noe innsats greier der orginal spiller står blandt annet, noen som vet for jeg får tak i denne? Dette er min første BMW så er ikke helt inni dette enda, men håper noen her kan hjelpe meg og komme igang!
Tberntsen Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Skrevet Mai 5, 2011 ok.. nå forstår jeg mindre her.. testa for morro å skru på sportsmodus, og jaggu giret bilen ned men girkassen er fortsatt i nødmodus, snodig.. ingen her som har vert borti lignende?
Tberntsen Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Skrevet Mai 20, 2011 Ingen som har vert borti lignende ting her? Kan oppdatere litt selv for de som ville ønske det. Ryggelysbryter til denne bilen er ikke den ryggelysbryteren som mekonomen, bilxtra, meca +++ selger til 120-150kr. Her må det byttest et helt hjul til 2700kr eller lignende, vertfall ifølge Bavaria.. Men her en dagen kom lysene mine tilbake, samtidig som feil koden forsvant, så lurer på om detta kan være en liten bagatell eller lignende.. Feilkoden kom tilbake igjen etter at jeg hadde stoppa å starta bilen igjen, og har vert der siden, men den forsvant altså en liten stund. Noen som har noen teorier? Å koble anlegg til disse bilene var også enkelt, vil si det er den enkleste bilen jeg har kobla i. Trengte heller ikke noen plastikk ramme eller noe sånn rundt spilleren, som du f.eks gjør på e39, e46 osv.. her var det bare plug and play! Ingen her på dette forumet som har litt greie på e38 728 eller e38 generelt? Er vell også mye like e39 disse bilene Hadde satt veldi pris på litt tilbakemeldinger om noen vet noe
Vmaxx Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Hadde en 740 E38 i USA, fantastiske biler! Ryggelysene høres ut som den den bryteren som sitter i girkassen ja, hvis det var den du mente.. Girkasser har jeg ikke mye greie på, så skal ikke kommentere så mye, men vet du om det har blitt skiftet girkasseolje i det siste? se opp for understellsproblemer/slitasje da disse bilene er svært tunge, og hvis det går en foring eller to påvirker disse gjerne andre deler slik at de også fort blir slitt.. Ellers er det mye nyttig å lese her: http://www.autopower.se/ (klikk på begagnatguiden til venstre i menyen og så E38 7-serie)
hao Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Hvis du vil prøve å ordne den kassen du har nå ville jeg starte med å flusche den. Men det koster litt i tillegg til at det nødvendigvis ikke blir bra. Dette er heller ikke noe du kan gjøre selv. http://rats.no/teknisk.html Du har sikkert også en feilkode som må slettes.. Det med nøkkel er noe med omprogrammering el som du får til selv. Du har en søkefunksjon du kan bruke der det står om emner men vet ikke å finne det nå Prøv denne. Trykker du på bildet får du det forstørret slik at du kan lese det viewtopic.php?f=1&t=189943&hilit=kode+n%C3%B8kkel
Tberntsen Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Skrevet Mai 26, 2011 Fyy faen takk!, you made my day, nå funker nøkkelen som bare det! :D klarte det også på første forsøk *stolt* Men angående girkassen, så tror jeg ikke det har noe med den mekaniske delen av kassen, bilen girer og alt som den skal, selv om feilkoden er på, sportmode funker også. Lurer på om dette egentli kan være en bagatell.. Ryggelysene mine kommer på hver gang feilkoden forsvinner, og forsvinner igjen samtidig som feilkoden kommer på. Lurer på om det kan være noe med selve koblingen eller noen ledninger som går til girkassen. Vet ikke om oljen er skiftet i det siste, men er noe jeg har vurdert å få gjort noe med. Ja dette er helt supre biler, selv med de bagatellene jeg har fått til nå Fantastisk kjøre opplevelse!
C.Therese Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Hei Jeg fikk inn en E39 med lignende problemer som din har, men i tillegg fungerte ikke antisladd systemet, og speedometeret fungerte bare sporadisk. Årsaken på denne var at ABS modulen hadde tatt kveld. Dette er en svært vanlig feil på 99 mod E39, men oppsettet generelt er jo ganske likt som på E38 og modulen kan jo ta kveld der også selv om den ikke er like ømfintlig for varme som den på E39 99 mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå