Kenneth520IA Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Skulle bytte hjul på den ene bilen min i dag. Tre av dem gikk helt greit, men det siste sitter dønn fast. Noen som har noen råd til hvordan å få løsnet det?? Eller må jeg oppsøke dekkforhandler??
Mering90 Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Sørg for at bilen står sikkert, og spark nede og oppe pp hjulet så kommer det nok
stenl Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Jepp..ta en 2\4 trestokk eller noe annet solid, og slå innenfra og ut på baksiden av dekket, løsner garantert, fikk tips av dekkforhandler om metoden.
KalMar Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Mering90 skrev: Sørg for at bilen står sikkert, og spark nede og oppe pp hjulet så kommer det nok + 1 Spark generelt bare rundt forbi på hjulet (oppe, nede, høre og venstre side) Dette sleit vi ofte med når jeg jobbet på dekkman i kr.sand. Mange kunde biler som hadde "fast rusta" hjul, dette var det hemelige trikse gjerne rengjør overflaten (navet/bremse skiva) med en stål børste for å få vekk litt rust og ant dritt.
Reset Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 bør ha en hjulbolt i, sånn at felgen ikke triller av gårde
M3cabriolet Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Reset skrev: bør ha en hjulbolt i, sånn at felgen ikke triller av gårde jepp, og vær sikker på at bolten sitter skikkelig innskrudd så du er sikker!
Kristian H. Foss Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 En kollega har hatt suksess med å løsne alle hjulboltene en tanke og så kjørt en liten tur med bråbrems i 80kmt. Funker sikkert, om du tør!
Chris_ Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Trekloss på innsiden av hjulet, som dekker en grei overflate nederst på dekket + slegge = problem solved
Tsbusa Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Stor gummi hammer å slå på innsiden er best, eller trekloss. Hvis man vil sparke og slå kan man også gjøre det på fronten i div kanter til det løsner. Engang hadde jeg ikke sjangs til å få av 2 hjul på en Passat, da løsnet vi litt på boltene, og kjørte og låste hjula. Løsna da gitt
Kenneth520IA Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 OK. Takk. Har vært ute for at det sitter litt, men ikke som dette her. Ble så forbannna at jeg sparka i det til jeg fikk vondt i foten første gangen. Men nå gikk det bra. Hjalp å få slått litt fra innsiden. Takk for gode råd!
danny91 Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Chris_ skrev: Trekloss på innsiden av hjulet, som dekker en grei overflate nederst på dekket + slegge = problem solved dette^^ er værre når du ikke får av boltene, første bilen min brukte jeg 20min på 3 av dekkene, 90min og 2ødelagde forlengere/og andre verktøy fikk jeg av de 2 siste boltene på fjerde hjulet, var litt forbanna da:p
Forbiss Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Sett inn bolter og flata på bremseskiva der felgen blir skrudd inn med kobberfett så slipper du dette neste gang.
inflames662 Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 sleit med det samme på min bil.... endte opp med å dra på dekk verksted for å løsne det ene hjulet. de bytte like så godt alle hjulene da, og ødela navet på venstre side framme nå får jeg ikke av den ene bolten igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå