Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har akkurat de samme problemet jeg og, når det skjer så kan du se på den nåla under turtelleren så ser du den går litt tilbake, den slutter rett og slett å peise på mer diesel. jeg har en turbo trykksmåler og, når dette skjer så lader den ikke mer enn 0,5 bar.

lurer på om det er den turbotrykk sensoren. den slangen som kommer underfra innsuget og til en liten boks:P jeg skal prøve å byte den snart å se om den blir bedre.

Skrevet
hold meg oppdatert? hvor mye ligger arbeidet og delen på?:)

Hei!

jeg har skiftet den nå, skal kjøre litt i motbakker og slikt for å se om det ble noe bedre.

neida, det er ikke mye arbeid i det heletatt ;) kan ta bilde strakt så legger jeg ut.

wpme53vld46fi9nfc30q.jpg

4m90vrcgprd6kpetpkpv.jpg

Skrevet

Jeg har akkurat samme feil på min bil også.

kun når motoren er kald og i mellom 1000-1800rpm så får jeg feilen fram under gearskifte.

når det skjer så slipper jeg bare ned på tomgang så gir jeg gass igjen så er det bra igjen.

Jeg trur feilen ligger i at diesel megden fra pumpe eller feil juster tenning.

jeg har ikke fått tid å sett så nøye på denne feilen.

Eneste jeg har fått sjekket er:

Gasspedal stillingføler

Turbo trykk sensor

Luft masse måler

Kjølevannstempsensor

jeg har flere feil også på kaldmotor

-cruise controll fungere ikke opp under 1800rpm

Varm motor så er den tungstarta

derfor trur jeg at det er feil tenning.

skal sjekk ut det på neste uke når jeg får tid

Skrevet
høres veldii kjent ut:(, når bilen er kald, så får jeg ikke bruk cruisecontroll heller, men blir bra når bilen har kjørt litt! og fyller litt diesel!

pluss jeg får jeg ikke korrekt på diesel målern heller! siden det er no tull med abs føleren! har aldri sett reserve lampa, pluss at når den begyner å nærme seg nesten tom! Så viser kjørecomp, 150 km:S og turtellern reagerer litt tregt forhold til gassen:S

Det med tanken å gjør er nok en defekt fødepumpe.

dreg av diesel slangen etter dieselfiltre. når den er av så slår du på tenning så skal det kom diesel ut av slangen. vist ikke så har du defekt fødepumpe i tanken.

bilen blir også veldig tungstarta eller ikke får start i det heiletatt når det er under 15liter igjen på tanken.

Skrevet

hei. hadde en e39 525tds engang med akkurat samme problemer som dere beskriver..

å da var feilen fødepumpa til dieselen. den pumpa som sitter i tanken=)

om problemet deres fortsetter og blir værre og værre. er jeg ganske sikker på at det er feilen=)

Skrevet
hei. hadde en e39 525tds engang med akkurat samme problemer som dere beskriver..

å da var feilen fødepumpa til dieselen. den pumpa som sitter i tanken=)

om problemet deres fortsetter og blir værre og værre. er jeg ganske sikker på at det er feilen=)

den pumpa bytta jeg med en gang fikk bilen.pga at man ikke fikk start på bilen når det var lite drivstoff igjen på tanken.

Skrevet

den pumpen ble renset når jeg kjøpte bilen! oxo ble oxo tankmåler byttet på den! men hvilke side ligger den fødepumpa på?

Skrevet

i dag har jeg justertenning og litt opp på laddetrykk sia min bil er chippa.

etter jeg har justertenning så starter bilen fint når den er kald og varm:D

ingen motorkraft svikt når den er kald. alt vart bra

org laddetrykk er 1bar justert opp til 1,4bar merkbart motorkraft forskjeld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...