Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 98' E39 (520 sedan), som i det siste har fått litt problemer. Når den blir varm, så tenner ABS lampen, samt at speedometeret og forbruksindikatoren dør.

Etter å ha stått over natten, eller mens jeg er på jobb, så virker allt igjen.

Har lest av feilkoder med en OBD II leser jeg har.

Det nermeste jeg kommer, er at det er en feil med ledningen til bakre venstre speedsensor. Jeg skiftet til sommerhjul i dag, og tok da en kikk, men kan ikke se noe problemer der.

Synes bare det er litt rart at det alltid skjer når bilen er blitt varm. Tyder på en dårlig kontakt eller noe, synes jeg.

Noen tips ?

Skrevet

Takk!

Den holder litt lengre nå, etter at jeg vasket bilen etter vinteren, men den streiker fortsatt hver gang når den bare har kjørt langt nok.

Er det greit å skifte abs sensoren selv, eller bør jeg hive den på verksted?

Jeg kan mekke litt, men begrenset hva jeg gidder. Synes alltid jeg ender opp med at delen ikke passer, eller at jeg mangler et verktøy:)

Skrevet

tok ca 30 min....av med hjulet så ser du hvor den står. Min satt fast med en skrue, og så måtte jeg av litt av innerskjermen....får å komme til pluggen

Skrevet

Hadde samme problem på min. Byttet føler uten resultat. Var abs enheten som var gåen. Svakhet på E39. Kostet meg over 7000. Håper du er heldigere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...