can92 Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Hei! Har en e36 318is som jeg har lyst til å bygge til en 3.2l M3 å få det godkjent! Jeg får komplett bil motor, girkasse,understell og alt som måtte trenges for å bygge over til ca 50 000kr. Det eneste problemet mitt er at jeg tror ikke det er noe jeg klarer selv å lurer på om noen er intressert i å ta denne jobben? og evt hvor mye det vil koste KUN for jobben? Håper på positive svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
can92 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Hei! Har en e36 318is som jeg har lyst til å bygge til en 3.2l M3 å få det godkjent! Jeg får komplett bil motor, girkasse,understell og alt som måtte trenges for å bygge over til ca 50 000kr. Det eneste problemet mitt er at jeg tror ikke det er noe jeg klarer selv å lurer på om noen er intressert i å ta denne jobben? og evt hvor mye det vil koste KUN for jobben? Håper på positive svar Et spørsmål til! Etter ombyggingen er ferdig og bilen skal forsikres igjen! Forsikres den som en en M3 eller 318is da? Fant en ombygd m3 på nettet, slo inn skiltnr på gjensidige og da dukka det opp en 325, siden det er det den bilen opprinnelig var! håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miklysa Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Bilen blir registrert som m3 3.2 så da trenger du litt cash til fullkaskoen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Problemet ditt er at vekten på en M3 er høyere, mye grunnet større motor.. Hør med vegvesenet først, de kan nemlig ikke endre akselvekten i vognkortet lenger (sier de).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
can92 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Så den må forsikres som m3 ? .... Vekta er ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypher Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Så den må forsikres som m3 ? .... Vekta er ikke noe problem Du kan selv velge om du vil forsikre den som m3 eller 318is. Kræsjer du den og den er forsikra som en 318is så er det det du får tilbake for også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niklas Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Er vel div selskaper som kan ta på seg ein slik jobb (SSP). Du bør søke om ombygging og få "go" før du kjøper donorbil. Dersom du bygger om ein 318is vil den alltid vera ein 318is i vognkortet. Men den kan bli godkjent ombygd til M3, og du vil få oppdatert det som kommentar og effekt i vognkort. Ved forsikring av bil blir det som å forsikre ein 318is med 315hk og M3 som ekstrautstyr. Trur ikkje det skal bli så store problem dersom du har donorbil, du vil kunne plombere deler før du bygger om. Vekta derimot, KAN bli ein utfordring. Alt ettersom kor du skal godkjenne ombygginga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matss Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 hør med "bård" her på forumet, han har tatt på seg slike jobber tidligere. han driver vel med et nå om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niklas Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Så den må forsikres som m3 ? .... Vekta er ikke noe problem Du kan selv velge om du vil forsikre den som m3 eller 318is. Kræsjer du den og den er forsikra som en 318is så er det det du får tilbake for også. I mitt tilfelle kan du ikkje det. Min bil har 210kw i vognkort. Når gjensidige henter opp bil på skiltnr (noko du må oppgi) så vil dei få opp effekten og prisen blir sjølvsagt ikkje lik ein 140hk is bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
can92 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Pratet med bård men noen som vet hva det koster å forsikre en m3 med full bonus ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 bare å klikke seg innpå gjensidige og prøve det... koster NOK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Så den må forsikres som m3 ? .... Vekta er ikke noe problem Du kan selv velge om du vil forsikre den som m3 eller 318is. Kræsjer du den og den er forsikra som en 318is så er det det du får tilbake for også. I mitt tilfelle kan du ikkje det. Min bil har 210kw i vognkort. Når gjensidige henter opp bil på skiltnr (noko du må oppgi) så vil dei få opp effekten og prisen blir sjølvsagt ikkje lik ein 140hk is bil.. Det går helt fint å forsikre som det bilen var orginalt... Har selv gjort det med en M3 som var godkjent ombygget med effekt stemplet i vognkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Det går helt fint å forsikre som det bilen var orginalt...Har selv gjort det med en M3 som var godkjent ombygget med effekt stemplet i vognkort Jeg fikk ikke denne muligheten.. Min måtte forsikres som M3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
can92 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 er faktisk ikke så dyrt med full bonus, kommer på under 800 kr i mnd Må sjekke hvor mye fattern får først da. Men kan man velge eller ikke? Kan jeg velge om jeg skal forsikre som 318is eller M3 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 kan bygge den om for deg, vis du får den ned til sørlandet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå