Gå til innhold

525i m50 stopper i svinger!?


bmwe30fire
 Share

Anbefalte innlegg

hei, for rundt en måned siden var jeg ute å kjørte, så merka jeg at det blunka i alle lysa når jeg tok en krapp høyre sving å tenkte ikke noe mer over det, så gikk det noen dager så ble det værre, den begynte å stoppe når jeg tok litt krappe høyre svinger og ABS LAMPA begynte å lyse, å etterhvert stoppa den uten at jeg hadde ratt omslag i hele tatt nesten, men så har det bare vært å starte den opp igjen, å i går var jeg langt oppi skogen, kom en krapp høyre sving, ABS LAMPA begynte å lyse å bilen stoppa, MEN i går var det ikke bare å starte den igjen! ABS lamps lyser enda!

noen som veit hva dette kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si eksakt hva det er :)

Men får du plutselig stans når bilen er varm og du har alt av strøm tilgjengelig bør du se på svinghjulsensoren Cranksensor. Sitter i bak kant på venstre side av motoren over start motoren. Ikke helt lett å se.

Eller det kan være drivstoff tilførselen som svikter. Skift Bensinfilteret hvis det er lenge siden sist før du sjekker pumper osv.

Jordingsproblem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si eksakt hva det er :)

Men får du plutselig stans når bilen er varm og du har alt av strøm tilgjengelig bør du se på svinghjulsensoren Cranksensor. Sitter i bak kant på venstre side av motoren over start motoren. Ikke helt lett å se.

Eller det kan være drivstoff tilførselen som svikter. Skift Bensinfilteret hvis det er lenge siden sist før du sjekker pumper osv.

Jordingsproblem?

M50 Har ikke sensor der bak, den har sensor på Kam og vibrasjonsdemper/triggerhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takker for svar :)

men det som er så rart er at strømmen kutter å motorn stopper, så etter motorn har stoppa er strømmen tilbake igjen :P

skal prøve å måle strømmen inn til bensin pumpa før jeg gjør jeg gjør noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter myntene mine på dårlig kontakt i hovedsikring (under baksetet, svart deksel v/batteri) eller på noen måte dårlig kontakt i plusskabel eller jordingssystem! Dårlig kontakt kan resultere i bortfall av spenning i tid og utide, da spesielt ved bevegelse i karosseriet (sving/hump etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter myntene mine på dårlig kontakt i hovedsikring (under baksetet, svart deksel v/batteri) eller på noen måte dårlig kontakt i plusskabel eller jordingssystem! Dårlig kontakt kan resultere i bortfall av spenning i tid og utide, da spesielt ved bevegelse i karosseriet (sving/hump etc).

Det der høres vell ikke helt feil ut, har skrudd litt nå å det er gnist på plugga, den fyrer på start gass, tjuvkobla reele å da fikk jeg bensin inn i fuelrailen, men dysene åpner seg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå fant jeg feilen :P det var faktisk pluss kabeln fra batteriet som har liggi å gnissa underbaksete, nesten så det har tatt fyr :P fjerna det å isolerte ledningen, så starta den, gikk i ca 2min så stoppa den!:@ etterhvert starta den men vil ikke gå på tomgang! nå starter den ikke hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...