Gå til innhold

Toppakning m20 turbo ?


fredden3
 Share

Anbefalte innlegg

Det er samme prinsippet som på pyramideringer. Ringer som presser inn mot toppen, slik at det tåler mye sylindertrykk.

Forskjellen er at man slipper å lage spor i blokka, noe som er mye mer lettvint.

Jeg ville kjørt Arp ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme prinsippet som på pyramideringer. Ringer som presser inn mot toppen, slik at det tåler mye sylindertrykk.

Forskjellen er at man slipper å lage spor i blokka, noe som er mye mer lettvint.

Jeg ville kjørt Arp ja.

Tror eg kommer til å gå for slik cooperring pakning :)

Leser mye positift om det ja....

Rop ut om noen har billige arp bolter til m20b25 til salgs :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen er at du må plane toppen hver gang du tar den av. Kan fort bli temmelig nedslipt.

Derfor jeg er ekstra stor fan av o-ringer med pianotråd på undersiden av orginalpakningen.

På ekstrembygg ville jeg alltid frest o-ring spor i blokka, for løse pyramidringer. Eller o-ring med pianotråd og org pakning (i allefall inntil 2bar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har o-ring og +0.3 pakning med 12.9 bolter, og det fungerer bra sålangt hvertfall. Har vært oppe i 1,6 bar "bare".

"Fordelen" med å kjøre org.pakning er at den som oftest bare blåser ut hvis du tar den, mens med Cooperring/Pyramideringer, kan det evt fortere gå utover stempel.

Vet du hvorfor du har tatt pakningen? Tenningsbank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har o-ring og +0.3 pakning med 12.9 bolter, og det fungerer bra sålangt hvertfall. Har vært oppe i 1,6 bar "bare".

"Fordelen" med å kjøre org.pakning er at den som oftest bare blåser ut hvis du tar den, mens med Cooperring/Pyramideringer, kan det evt fortere gå utover stempel.

Vet du hvorfor du har tatt pakningen? Tenningsbank?

Har nå bestilt meg cooperring pak ong å arp bolter så satser det blir bra :)

Har turbochip som senker tendingen og bra bensin/lyft blanding, så tviler på det er tendingsbank. Det får e vel se når eg løfter av toppen ? Sant ? Men flytta på trykkslangrn på wastgaten en gang, å da lada den 1.5 - 1,6 bar. Var kun i 2 sek i 1 gir da. Men var sikker nåkk til å t pakningen ? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har o-ring og +0.3 pakning med 12.9 bolter, og det fungerer bra sålangt hvertfall. Har vært oppe i 1,6 bar "bare".

"Fordelen" med å kjøre org.pakning er at den som oftest bare blåser ut hvis du tar den, mens med Cooperring/Pyramideringer, kan det evt fortere gå utover stempel.

Vet du hvorfor du har tatt pakningen? Tenningsbank?

Har nå bestilt meg cooperring pak ong å arp bolter så satser det blir bra :)

Har turbochip som senker tendingen og bra bensin/lyft blanding, så tviler på det er tendingsbank. Det får e vel se når eg løfter av toppen ? Sant ? Men flytta på trykkslangrn på wastgaten en gang, å da lada den 1.5 - 1,6 bar. Var kun i 2 sek i 1 gir da. Men var sikker nåkk til å t pakningen ? :/

Du pleier å se om pakningen har blåst ut, og da er det stort sett tenningsbank som er synderen.

2 sek med for høyt ladetrykk kan være nok det, dessverre. :(

Hvis det har vært mye bank, ser du det i forbrenningskammer, på ventiler, plugger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...