fredden3 Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Hei Har tatt toppakningen på bilen, og skal bytte Noen som har vert borti denne her?Eller har andre forslag. (Lader ca 1 bar) http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=77 Mvh. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Jeg vil heller anbefale deg cooperring gasket på http://www.pure-pf.com/ Det er nok noe av det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredden3 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Jeg vil heller anbefale deg cooperring gasket på http://www.pure-pf.com/Det er nok noe av det bedre. Har fått anbefalt cooperring pakning av Motorviagra også. Noen som kan svare meg på hvordan den fungerer ? plane topp og slenge på ? Trenger man Arp på cooperring pakning ? Mvh. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Det er samme prinsippet som på pyramideringer. Ringer som presser inn mot toppen, slik at det tåler mye sylindertrykk. Forskjellen er at man slipper å lage spor i blokka, noe som er mye mer lettvint. Jeg ville kjørt Arp ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredden3 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Det er samme prinsippet som på pyramideringer. Ringer som presser inn mot toppen, slik at det tåler mye sylindertrykk.Forskjellen er at man slipper å lage spor i blokka, noe som er mye mer lettvint. Jeg ville kjørt Arp ja. Tror eg kommer til å gå for slik cooperring pakning Leser mye positift om det ja.... Rop ut om noen har billige arp bolter til m20b25 til salgs ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Ulempen er at du må plane toppen hver gang du tar den av. Kan fort bli temmelig nedslipt. Derfor jeg er ekstra stor fan av o-ringer med pianotråd på undersiden av orginalpakningen. På ekstrembygg ville jeg alltid frest o-ring spor i blokka, for løse pyramidringer. Eller o-ring med pianotråd og org pakning (i allefall inntil 2bar). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Jeg har o-ring og +0.3 pakning med 12.9 bolter, og det fungerer bra sålangt hvertfall. Har vært oppe i 1,6 bar "bare". "Fordelen" med å kjøre org.pakning er at den som oftest bare blåser ut hvis du tar den, mens med Cooperring/Pyramideringer, kan det evt fortere gå utover stempel. Vet du hvorfor du har tatt pakningen? Tenningsbank? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredden3 Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2011 Jeg har o-ring og +0.3 pakning med 12.9 bolter, og det fungerer bra sålangt hvertfall. Har vært oppe i 1,6 bar "bare". "Fordelen" med å kjøre org.pakning er at den som oftest bare blåser ut hvis du tar den, mens med Cooperring/Pyramideringer, kan det evt fortere gå utover stempel. Vet du hvorfor du har tatt pakningen? Tenningsbank? Har nå bestilt meg cooperring pak ong å arp bolter så satser det blir bra Har turbochip som senker tendingen og bra bensin/lyft blanding, så tviler på det er tendingsbank. Det får e vel se når eg løfter av toppen ? Sant ? Men flytta på trykkslangrn på wastgaten en gang, å da lada den 1.5 - 1,6 bar. Var kun i 2 sek i 1 gir da. Men var sikker nåkk til å t pakningen ? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Jeg har o-ring og +0.3 pakning med 12.9 bolter, og det fungerer bra sålangt hvertfall. Har vært oppe i 1,6 bar "bare". "Fordelen" med å kjøre org.pakning er at den som oftest bare blåser ut hvis du tar den, mens med Cooperring/Pyramideringer, kan det evt fortere gå utover stempel. Vet du hvorfor du har tatt pakningen? Tenningsbank? Har nå bestilt meg cooperring pak ong å arp bolter så satser det blir bra Har turbochip som senker tendingen og bra bensin/lyft blanding, så tviler på det er tendingsbank. Det får e vel se når eg løfter av toppen ? Sant ? Men flytta på trykkslangrn på wastgaten en gang, å da lada den 1.5 - 1,6 bar. Var kun i 2 sek i 1 gir da. Men var sikker nåkk til å t pakningen ? :/ Du pleier å se om pakningen har blåst ut, og da er det stort sett tenningsbank som er synderen. 2 sek med for høyt ladetrykk kan være nok det, dessverre. Hvis det har vært mye bank, ser du det i forbrenningskammer, på ventiler, plugger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredden3 Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2011 Ja, får sjekke om der er noen merker etter tendingsbank når eg tar av toppen men d blir om 3 veke, havet kaller :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredden3 Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2011 Då var arp og cooperring pakning ankommet. Noen som vet om han kan løfte av toppen med grenrør og innsug på ? Så skru det av når toppen har kommet ut ? Mvh. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredden3 Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2011 Det går helt fint. Flott Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå