Gå til innhold

1998 E39 frontlykt-deksel,demontering

opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et spørsmål angående demontering av plastdekselet som er fremfor begge frontlyktene.

Kan desse demonteres,og hvordan i så fall?

Jeg er redd for å ødelegge noe dersom jeg gjør det feil.

Vil gjerne demontere lyktene,slik at jeg kan få vasket innsiden av plastdekselene på lyktene. De er gørr skitne,og hindrer meg i å få optimal lysstyrke ved nattkjøring.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt i denne tråden.

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=165820

er ofte ikke innsiden som er skitne, men utsiden :) Her en også en DIY for å fikse dette.

takker, skal sjekke denne:)

ja,har merket meg at de er altfor ofte skitne på utsiden. Dette var sjeldent noe problem på gode E34'en.

Synes også at lyktene på E34 er mye finere enn de på E39. Plastdekselet er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Skru ut lykta med 4 skruer, vipp opp rundt 7-8 ganske store klips rundt hele lykta, så splitter du innmaten fra "glasset". Du ser det ganske lett når du først har lykta ute.

Men du får ikke vaska så veldig mye på innsida av lykta, den svarte plastikken dekker over store deler av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Skru ut lykta med 4 skruer, vipp opp rundt 7-8 ganske store klips rundt hele lykta, så splitter du innmaten fra "glasset". Du ser det ganske lett når du først har lykta ute.

Men du får ikke vaska så veldig mye på innsida av lykta, den svarte plastikken dekker over store deler av den.

ok, takk skal du ha.

Kanskje dette blir mer arbeid enn det er verdt.

Denne tråden kan nå stenges.

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...