Esbos Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Jeg har en e34 525tds -93. Problemet oppstod for 3 dager siden, da den ikke startet da jeg dro rundt nøkkelen. Det virket først som om batteriet var flatt, for etter jeg glødet sa det "klikk" fra starteren, men ingenting skjedde. Men jeg kjører veldig lite korte turer, de fleste er lengre enn 30min og jeg har aldri tidligere hatt problemer med batteriet. Så jeg satte på fjærnlysene og prøvde å starte igjen for å se om de dimmet når jeg vred om nøkkelen, men det gjorde de ikke. Litt desperat om å rekke jobb begynte jeg å vi om nøkkelen flere ganger, og etter ca 30 omvridninger startet den! Det samme har skjedd hver gang jeg starter bilen etter det. Bruker flere minutter hver gang. Alle svar mottas med takk. Hva er galt
stian1990_2 Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Jeg tenker med en gang batteriet, kan være dynamo er ødelagt slik at du ikke får ladet.. Rart du får start etterhvert da? Startsperre som er litt vrien? Om du har startsperre, dårlig batteri i nøkkel slik at startsperre ikke klikker ut? Dette er det første som slår meg
Esbos Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Skrevet Mai 3, 2011 Jeg tenker med en gang batteriet, kan være dynamo er ødelagt slik at du ikke får ladet.. Rart du får start etterhvert da? Startsperre som er litt vrien? Om du har startsperre, dårlig batteri i nøkkel slik at startsperre ikke klikker ut? Dette er det første som slår meg Takk for svar. Tror ikke e34 hadde start sperre i nøkkelen..? Har kjørt med det slik i 3 dager og det virker ikke som om det har blitt verre, som om batteriet var nesten flatt. Har hatt flatt batteri ei gang før, og når jeg vred om nøkkelen da var det som om alt av lys ol. ble dimmet ned, men det skjer ikke nå..
jsr-Racing Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 tror starteren din må byttes.. høres hverfall vedligt slik ut..
Espen02E30 Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Batteriet er det nok ikke, riktig som du sier at allt av lys osv skal bli borte om du holder nøkkelen i "startposisjon". Trolig starter. Men kan også være dårlig kontakt på batteriledningen INN på starteren. Vet ikke om du kommer godt til starteren på disse men prøv å gi den ett knakk ( f eks med liten hammer) etter første forsøk, starter den på andre etter du har banket på din er trolig feilen i starteren.
Rayman Nor Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Du har feil På starteren din.. Selve Innslage som er Oppbruk.. har akkurat samme bil Å hadde samme problemet.. D er bare å prøve me en ledning rett fra Plusspolen å ned på en av polene på starteren.. Jeg måtte starte min ett par ganger slik..
Esbos Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Du har feil På starteren din.. Selve Innslage som er Oppbruk.. har akkurat samme bil Å hadde samme problemet..D er bare å prøve me en ledning rett fra Plusspolen å ned på en av polene på starteren.. Jeg måtte starte min ett par ganger slik.. Mener du at hvis jeg tar en kabel fra pluss punktet til starteren direkte et par ganger så blir den bra igjen?
jsr-Racing Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 nei det er bare for og bekrefte att det er starteren og en nødløsnig vist du ikke får start på vanlig måte
Esbos Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 Byttet starteren idag, og nå starter bilen fint igjen. Virket som om noe runt tilkoblingspunktet til minus var knekt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå