Gå til innhold

TryggBilhandel.no

Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg brukte dette på min forrige bil og er ganske så grei skuring. Eneste er at du må gi fra deg personnummeret til personen som skal selge bilen til deg.

Ser du de informasjonsvideoene de har er det ganske utfyllende for både selger og kjøper.

Det tar en liten uke å ordne hele transaksjonen da pengen skal gå fra din konto til møllers sin og så videre til kjøper. Evt andre veien.

De sjekker for heftelser og ordner det automatisk. Jeg ble oppringt av de for bilen hadde heftelser, men dama hadde sett feil på lista og bilen var helt grei. vi ble rimelig overraska både selgeren og jeg for han kunne ikke forstå hvordan samboeren hadde fått til et lån på 40 000 på en bil som ikke var verdt den summen.

Så min erfaring er god og virker på meg som et godt alternativ når man er langt fra bankfilial osv.

At det er gratis å bruke er jo også greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! Har ikke registrert meg på tjenesten ennå jeg har noen spørsmål til :wink:

Hvordan ordnet du det rent praktisk når du overtok bilen? Måtte du vente til betalingen hadde gått igjennom systemet?

Eller var det slik att du kan sitte hjemme sammen med selger å gjennomføre alt der og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det var slik at en venter til pengene står på møller sin konto, når jeg så sier at nøklene er overlevert, blir pengene sendt til han som eide bilen før meg. Dersom ingen gjør noe, blir pengene sendt tilbake til meg etter tre dager tror jeg det var.

Om bilselgeren er litt usikker på data, kan du jo gjøre det slik at når du får nøklene logger du deg inn og trykker "OK" mens selgeren er der slik at han ser at det blir gjort.

Tror dette var fremgangsmåten jeg gjorde det på. Bare å huske på vognkortdelene osv som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...