TruboJonas Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Skal bytte amene på begge sider, med alle foringene. Så det jeg lurer på er om dette er en jobb å gjøre selv eller er det bare noe dritt. Kan si det er en 330D E46 med m- understell. Noen som har tips til fremgangsmåte? Må jeg ha bilen på 4hjulskontroll etter bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 veldig enkelt og greit. du må nok bruke varme på den skruen helt innerst ved forhjulet, den slipper ikke lett;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Har nettopp bytta begge sjølv. Var greitt bortsett frå den ytterste bærekula som sitter nærmest hjulet. På eine sida satt den veldig, så eg blei sittende og banke i en time ekstra. Hadde ikkje tilgang til varme. Men ellers så var det veldig greitt. Trur ikkje det er nødvendig med 4-hjuls kontroll, men det er nok det beste så den blir mest mulig korrekt. Greitt å ha tilgang til varme, og eit spett eller brekkhjern for den innerste bærekula. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 mitt beste tips er å angripe kulene med rustløser dagen(e) før du begynner å demontere slikt sparer du deg kanskje for flere timer med banking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 og eller kjøp denne.. http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... ytegaffel/ Vet ikke om du kan bruke denne, http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... vtrekker/.. Men det fungerer som regel å banke med en kraftig hammer. Det er viktig at bilen står stødig/løftebukk.. og at du banker inn på siden av kulen. Det er mange som tror at man skal banke nedover(for den skal jo den veien) men slik er det ikke Det kan være at du bør ha en firehjulskontroll etterpå.. Det er ikke alltid at de nye armene er 100% som de gamle. Da er det jo isåfall en ypperlig mulighet til å montere litt annet gøy samtidig. Jeg anbefaler å bytte de bakre foringene til Powerflex/gs performance. og eller uansett bytte ut de gamle sammen med bærearmene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 mitt beste tips er å angripe kulene med rustløser dagen(e) før du begynner å demontere slikt sparer du deg kanskje for flere timer med banking Hehe. Var kun den eine sida som var litt vrang, men det gjekk no fint Brukte rustløsende middel når eg gjorde jobben, men sikkert veldig lurt å gjere det en dag eller to før man begynner. Var litt spontant når eg gjorde jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 mitt beste tips er å angripe kulene med rustløser dagen(e) før du begynner å demontere slikt sparer du deg kanskje for flere timer med banking Hehe. Gjekk jo fint på eine sida då Brukte rustløsende middel når eg gjorde jobben, men sikkert veldig lurt å gjere det en dag eller to før man begynner. Var litt spontant når eg gjorde jobben jeg gjorde det samme som deg.. jeg prøvde det samme dagen som jeg begynte å demontere første runden..satt i flere timer å banket med "liten slegge",spett,brytegaffel som jeg av en eller anne grunn ikke fikk til å passe skikkelig osv.tilslutt ga jeg opp.. dagen derpå derimot var jeg på nytt igjen å sprayet rustløser på..noen timer senere jekket jeg opp bilen igjen,å da løsnet den jævla bolten etter et lite kakk i den regner med det var rustløseren som hadde gjort jobben sin iløpet av natten fra nu av rører jeg ikke deler som dette uten at jeg har latt rustløser virke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet Mai 8, 2011 Share Skrevet Mai 8, 2011 Husk å slipp bilen ned på hjula før du drar til boltene som går gjennom foringene. Men det visste du sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Mai 8, 2011 Share Skrevet Mai 8, 2011 Husk å slipp bilen ned på hjula før du drar til boltene som går gjennom foringene. Men det visste du sikkert! Meiner du bærekulene? Eg jekka opp bærearmen godt for å tilsvare trykket som hadde blitt ved at den sto på hjulet før eg skrudde til begge bærekulene, men foringa skrudde eg på plass med en gang siden den har to spor som den skal stå i uansett. Var det veldig feil? håper det går greitt iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå