Hollabaloo Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Har hatt min E39 på firehjulskontroll med justering. Forakselen ble justert til å være innenfor referanseverdi-intervallet, men det var ifølge verksted ikke mulig å få justert inn nok på bakakselen (se bilde). Bilen har gått 136000km og har originale bakdempere og knirkeforinger. Det kommer noen knirkelyder av og til fra bakakselen. Jeg synes bilen er ganske sigen bak, spesielt når det sitter noen i baksetet. Er det nye bakdempere + knirkeforinger etterfulgt av ny justering som skal til for å fikse dette (jeg spurte ikke verkstedet da jeg hentet bilen)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Hvis bilen din høres ut som et gammelt amerikansk oljeflak i humper er det på tide med nye knirkeforinger ja Min knirket når jeg satte meg inn og steget ut av bilen... Hopp på hengerfestet med full tyngde én gang og sjekk hvordan bilen gynger. Går den raskt tilbake til stillestående (ca 2 gyng') er demperene fine, men virker den svampete er de punktert. Ofte er stivere fjærer også en løsning med segen bakende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2011 Er det noen annen måte å sjekke om knirkeforingene er slitte? Vil det f.eks. være slark i foringen/leddet dersom man jekker opp ene siden bak og rikker på hjulet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Du vil som regel kunne se det. Tror ikke du vil kjenne slakke... Om du legger ut video tror jeg fort du vil få riktig svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2011 Har noen spørsmål ang hva slags deler man bør bestille: Bilen har gått 137000km. Bakdempere Bortsett fra 1 på skissen over, er det noe annet som er vanlig å bytte sammen med selve demperne bak? Knirkeforinger Er det noe annet enn 2 og 3 man pleier å bytte når man går over knirkeforinger? Pleier bolt + mutter (5 og 6) å være rusten og fæl? Er integrallinkene (4) ofte like slitt som knirkeforingene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2011 Har forresten bestilt denne for demontering og montering av knirkeforinger: Kommer vel på 1500-1600 kr inkl frakt, moms og tollavgift, men håper å få solgt den videre (for en ok brukt-pris) når jeg er ferdig med den. Uansett billigere enn å sende bilen på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flandy Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Kjøp nr 4 på bilde 2 også siden de blir fort slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Jeg ville ha bytta tårnlageret (nr. når det først er demontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsT Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Har forresten bestilt denne for demontering og montering av knirkeforinger: Kommer vel på 1500-1600 kr inkl frakt, moms og tollavgift, men håper å få solgt den videre (for en ok brukt-pris) når jeg er ferdig med den. Uansett billigere enn å sende bilen på verksted. Hvor har du bestilt dette verktøyet? Hvor mye skal du ha for det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2011 Hvor har du bestilt dette verktøyet? Hvor mye skal du ha for det? Jeg kjøpte det av Koch Tools via eBay. Man kan også kjøpe direkte fra hjemmesiden deres, de sender til utlandet: http://www.kochtools.com/ Jeg har ikke byttet deler ennå fordi jeg venter på time hos verksted (starten av juni). De skal gå over understell slik at jeg vet hvilke deler som er slitte og bør byttes. På den måten så slipper jeg med en firehjulskontroll istedet for å måtte bytte noen deler nå også noen deler på nytt om x antall måneder med påfølgende ekstra firehjulskontroll... Jeg betalte ca 1650 kr for verktøyet inkl. frakt og moms. Kommer til å legge det ut for salg her på forumet når jeg er ferdig med det, og da ønsker jeg 1000 kr (ferdig prutet). Så kan nestemann gjøre som meg og selge det videre når han er ferdig osv osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå