Gå til innhold

Nytt anlegg i e30

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt meg en soundstream t5-15 og en dynabel 7501 monoblokk som er på 2500w rms i 1 ohm! og et versting stinger batteri

Forsterker jeg har til frontsett er infinity Reference 5761a, og frontsettet heter Infinity reference 6510 cs

Cd spiller er en alpine som fulgte med bilen

Har null peil på bilstereo så håper dette kommer til å spille bra

Anlegget skal stå i en bmw 325 e30!

skal kjøre porta kasse usikker på hvor stor da det er en annen som tar seg av dette.

skal bytte ut alt til skikkelig kabling.

Hvordan er det å få god lyd i e30?

Åssen forventninger kan jeg ha til dette anlegget? blir ikke montert før om 1mnd eller 2 så kommer nok til å klø godt i fingra etter å få koblet det opp, har aldri hørt soundstream, men kjøpte det etter anbefaling av en kompis så får håpe det duger:)

skal komme med bilder når sub, forsterker og batteri er mottatt + bilder under bygging av kasse og i bil.

også åpen for tips og triks som kan være lurt å gjøre!

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at du har to alternativer om det KKise sier er riktig.

1. Bruke seteryggen som en membran, det vil si kassen sitter i bagasjen, og bassen den lager gjør at veggen rister og fører lyden videre.

2. Lage et lite hull i seteryggen, 1-12" eller noe og la elementet spille gjennom det.

Ville ikke montert elementer i hattehylle/seterygg da subelementer har VELDIG mye energi i sving, er veldig mulig at bilen din ikke er "stiv"/"død" nok til at det lar seg gjennomføre å ha subelementer fastmontert i.

Løsningen blir at man lager en kasse bak seteryggen/under hattehylle som spiller inn i kupee. Lag kasse av et dødt materiale som MDF, spon eller finèr(bjørk). MDF er lettest å jobbe med.

Monterer du høyttalere i blekk/stål som ikke er dødt får du masse støy/mekaniske lyder introdusert til musikken, ikke heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har lagt merke til den stålplaten!

Det jeg tenkte var en løsning er å evnt lage 2 stk 4" bassporthøl der hvor vanligvis armlenet er i normale biler, da jeg ikke kan har fler en 2 personer baki uansett fordi bilen subber! elller en løsning som det, men skal ta til vurdering det du også sa username:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har lagt merke til den stålplaten!

Det jeg tenkte var en løsning er å evnt lage 2 stk 4" bassporthøl der hvor vanligvis armlenet er i normale biler, da jeg ikke kan har fler en 2 personer baki uansett fordi bilen subber! elller en løsning som det, men skal ta til vurdering det du også sa username:)

Kan bli med å se på din om vi kan gjøre noe lignende det jeg har gjort på min, da har du bare åpne hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...