Gå til innhold

Kan turbo sotes slik at bilen fjusker???? e91 320D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, den rykker 4-6 ganger når jeg legger foten på gassen for å stabilister farten. Uansett turtall og gir. Om jeg gir mere gass er den rolig. Merker ingen ting ved hardt gass pådrag. Rykkingen har kommet mere fram etter at Strandveien byttet kobling og girkasse(manuell) nå i våres. Synes også at rykkene er blitt kraftigere den siste tiden, men dette kan vell også være at jeg er blitt oppmerksom på dette..

Skrevet

Nå blir det bare synsing fra min side, men jeg er blitt fortalt av flere at når clutchen først må byttes på disse dieselmotorene er ofte dobbelmassesvinghjulet også ødelagt. Den har en funksjon som skal dempe denne rykkingen, men vist den er ødelagt kan den gjøre vondt verre.

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei, har fått bekreftet at turboen er sotet og må byttes. Dette garanterte Strandveien:)

Det som skjer er at motoren får for lite luft, så stenges diesel tilførselen...

Er det mye jobb å bytte turbo selv?? forslag hvor jeg bør kjøpe den??

Skrevet

Hei. Da er vi i samme båt. Fikk beskjed om at turbo slapp igjennom ojle (strandveien auto). Skiftet turbo på EMM sport. 20 000 kr. Ble bra i 6 måneder. Se mitt innlegg

Skrevet

Ja fikk tilbake det samme problemet. Med at den fusker. Ba de sjekke turbo og innsug. Alt normalt var beskjeden. Tok en software oppdatering. Ble bra noen dager. Så var vi tilbake til fuskinga. Tenkte å få de til å sjekke magnetventil til egr (tror det skal være en slik) men har ikke fått tid ennå.

Skrevet
Det virker litt rart for meg også at det er turboen som er årsaken til at bilen lugger når jeg skal stabilisere farten, slipper gassen for så å legge på forsiktig riktig mengde gass.(kjenner det veldig godt når jeg bruke fartsholderen) det virker som at det er drivstoff kutt..

Er redd det er mere enn turbo som er årsaken til dette..

Synes det er vanskelig å motargumentere for det Strandveien sier, det er jo de som er proffer og har brukt 2 timer på feilsøk.. Om turboen er sotet etter 120.000km så er det noen annet som er galt.

Nå har jeg fått masse info, tusen takk :)

Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke ett ord som proff om Strandveien, ta en sjekk i historieboka [-X 2 timer er det mye??? Uansett vil jeg anbefale GS Verksted(tidligere Emm sport)

• 1 month later...
Skrevet

Jeg var innom BMW i Luleå for en service. Jeg spurte om rykke problemet mitt, og de var ikke overasket at Norske forhandlere mente jeg måtte bytte turbo. (typisk norsk å bytte de kostbare delene) Dem hadde ikke byttet noen turboer på e91, men sensorer.

Dem hadde ikke tid å feilsøke, desverre:(

Kvaand: har du gjort noe mere med din bil??

Skrevet

Har ikke hatt tid til å gjøre så mye. Regenerert part filter for noen uker siden. Ble ikke noe vesentlig bedre. Veldig usikker på hva jeg skal prøve nå. Blir en tur til Tyskland on noen uker. Får se om litt turtall og fart hjelper. Hvilke sensorer er det som bør sjekkes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...