Random Hero Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 Heisann, Bilen: E39 523i 1996 modell Manuell Shadowline svart skinn og helt orginal... Ting som er fikset/byttet: -Motor M52B28 -Clutch -Eksos annlegg -Dynamo -Luftmengde måler -Servopumpe -Instrumentpanel -Panser -Begge fram skjermene -Demperne til bakfanger -Låsemotor førerdør - Kamaksel posisjons sensor - veiv sensor Utvendige oppgraderinger: - M5 Frontfanger Rieger - M5 Bakfanger. Ukjent merke, men kjøpt av GS Bildeler. - M5 Bagasjeromslist/spoiler - M5 Tåkelykter - Svarte nyrer - Bakrutesenker Rieger - Angle Eyes lykter - Lyktesenker - Hvite blinklys (Bak og side blink) - Dobbel eksos ende potte - 19" Larzon Panamera felger Innvendige oppgraderinger: - M girkule - M innstegslister - GS bildeler M matter - MOMO Sports Steering Wheel Jet Black - 1 DIN JVC CD spiller - Dobbel 12" Kicker L5 sub, forsterker og kondensator Tuning og opptimering: -m52b28 motor med m50 innsug og trimmet/chipet hjerne (ca230hk) - Shortshift - Green powerfilter - Spax Rsx 720 Høydejusterbart og hardhet justerbart senkesett - K-Sport Topplagere Framtidige planer - Proff soting av ruter - 2001 look sort blink - M5 Speil - M5 front leppe Bilen sånn jeg kjøpte den Bak lykter med hvite blink montert Bak lykter med hvite blink montert Luka og alt inni bagasjerommet montert Nei bakluka var ikke inne til lakkering. Nye deler Nye topplagre, da de gamle var slitte og ødelagte, senkesettet har vært påmontert tidligere og kjørt litt med. De ble tatt av da det ikke gikk igjennom den velkjente EU-kontrollen. Ja det er TÜV papirer på det, men fikk bare for meg at det var mye stress å godkjenne det, så jeg monterte på det orginale understellet igjen. Under montering av diverse deler Før Etter Montert angel eyes lyktene og lyktesenkerne Montert og stillt inn pansert, det var litt av en jobb må jeg si.
Random Hero Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 Fått montert på front og bak fanger. Er ikke fornøyd med bakfangeren, måtte utrolig mye tilpassning til, så er ikke ferdig enda. Men blir nok bra til slutt. Har også bestilt 19" Concave felger fra GS bildeler, men de er treige med levering. Får håpe at de kommer nå i uka da.
Random Hero Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Skrevet Mai 10, 2011 Da var bilen EU godkjent, så nå er det opp i garasjen etter middag, å begynne å rive av det orginale understellet å senke "traktoren" ned på jorden igjen
Random Hero Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Da var femmeren senka ned på bakken igjen. Syns fronten ble ganske så bra jeg, men er litt justeringer som må til enda der også. Jeg har kun tatt bilde av fronten, da jeg bare har på noen møkka 15" felger. Skjedd en feil hos GS så jeg får ikke 19" felgene før ut i juni. Har bestilt GS concave 19" 235/265 visst noen lurte Nye skilter er bestilt
Joffen92 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Nydelig bil! eneste jeg har å utsette er lyktesenkere, synes ikke de passer på en E39, men det er vel heller mer en smakssak stå på videre
Random Hero Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Syns de passer veldig godt på angel eyes lykter til E39 jeg Men har prata med flere som ikke syns det, så det er som du sier en smak sak Glemte å skrive det i siste posten, men bagasjeroms spoiler lista ble også montert i kveld. Så begynner å nærme seg noe nå
Random Hero Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Har skaffa meg nye "norske" skilt, syns bilen ble mye finere bare med det lille Som dere ser så trenger bilen nye felger, og ja jeg er på jakt. Skal vinter dekk på de felgene som står på her, tenkte jeg. Men jeg er som sakt ute etter nye felger, planen var egentlig GS Concave 19" 235/265, ble bestilt og alt, men de ble desverre utsolgt og måtte vente på ny bestilling, så går fort 5-6 uker til. Jeg hadde ikke mer tolmodighet og avbestilte. Er egentlig ute etter 19" felger, men 18" kan gå det også. Kant felger er av stor interesse så bare skrik ut visst det er noen som skal selge felger, brukte eller nye
Random Hero Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Skrevet Juli 7, 2011 Da har jeg fått nye sommer hjul til bilen. Det var jo egentlig planen å ha på GS concave felger, men de klarte aldri å levere dem. Så etter mye kikking på felger i kataloger og på nettet så landet jeg på noen Larzon Panamera felger. Svart senter med polert kant, 19" Syns det passte bilen utrolig bra. Jeg skal legge ut bilder i løpet av helgen Har også fått bytta ut det sinnsykt store orginal rattet til et lite kjekt Momo ratt kommer bilder av det også selvfølgelig.
Random Hero Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 Bilen etter de nye felgene ble montert på. Ble utrolig mye bedre |
Random Hero Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 Fargeforskjell på dørene, skal lakkeres. Har enda noe tilpasnings jobb på bakfangeren.
stian1990_2 Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Synes nå ikke helt det rattet passet inn, men ellers en absolutt bra e39
Random Hero Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 Ville ha det uten carbon, men fikk ikke tak i det. Men er litt utradisjonelt på en 5 serie "familie" bil ja. Jeg syns det er mye bedre å kjøre med jeg da, men dama hater det
stian1990_2 Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Som jeg bruker og si "skal det være fint eller praktisk" og ofte blir det nok den første Smaken er som baken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå