Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en S54 motor med tilhørende girkasse som skal ned i E30 med E30 diff. Men blir litt forvirret rundt dette med mellomaksel. Har blitt fortalt at E30 M3 mellomaksel er den jeg vil ha, men den må kortes inn, noe som for så vidt er greit nok. Men E30 M3 mellomaksel er tydeligvis vanskelig å få tak i, og også ganske dyre. Det må da være andre mellomaksler som har den flensen jeg vil ha i begge ender? Sånn jeg har forstått det trenger jeg en mellomaksel med stor hardy og trekantflens mot girkasse og firkantflens som passer E30 diff i andre enden. Hvilke andre mellomaksler har dette? Vet at jeg må korte inn uansett så lengde spiller vel ingen rolle (med mindre den er for kort da, men skal vel mye til for å finne en mellomaksel som skal være for kort til en liten E30 med stor S54 kasse).

Finnes det flere typer stor hardy med trekantflens som ikke passer overens som jeg bør vite om?Samme lurer jeg på i diff-enden med firkantflens som skal passe E30 diff.

Takk på forhånd for all hjelp!

Skrevet

vis du likevell skal korte inn kan du jo bruke 2 forskjellige typer mellomaksel som passer i hver sin ende og bruke halve akselen fra hver ;)

e34 m5 har vel stor 3kant feste mot girkasse, men er usikker på hvilken type kobling den har mot diff..

Skrevet

Så E36 328 er identisk med E30 M3 i lengde også, eller er det bare begge flensene som er like? Er alle E36 328 mellomakselene like forresten, eller finnes det forskjellige?

Hørt noe om E30 324td mellomaksel også, noen som kan bekrefte/avkrefte at den også har like flenser som E30 M3 mellomaksel?

Ja har tenkt på at jeg kan bruke 2 forskjellige mellomaksler og skjøte sammen, men ser for meg at det blir en del dyrere da jeg først må kjøpe 2 mellomaksler også koster det kanskje mer og skjøte to enn å bare korte inn?

Redigert:

Forresten, har muligens tilgang på E30 325 aksel og M535 mellomaksel fra E28. Har E28 M535 den samme store hardy'en som jeg trenger? I såfall så er det jo kanskje en mulighet og få skjøtet disse i riktig lengde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...