S.Hafsmo Skrevet Mai 10, 2011 Skrevet Mai 10, 2011 Hva vil konsekvensen av å kjøre større dyser uten en chip/remap være? tykkere blanding, eller vil hjernen kunne korrigere for dette med o2 føleren? vil det være et bedre alternativ å kjøre med hjernen som er mappet for å kjøre med større dyser og kompressor (men uten kompressor)? Da og med motstand på LMM som hjernen er programmert til å fungere sammen med. Jeg spør da det ikke ser ut til at jeg får kompressoren i drift med en gang, grunnet bl.a manglende rørdeler, samt at jeg må ommøblere litt på festet for å få den slik jeg vil ha den. Gidder ikke kjøre Chevy hele sommeren mens jeg venter på deler.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 10, 2011 Skrevet Mai 10, 2011 Hvis hjernen/chipn som er berekna for kompressor er ordentlig laget skal det gå fint å kjøre med den uten kompressor montert.
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Søren klype.. jeg har fått hjernen til en 95+ 540i/740i som har EWS II (nr. 261 203 484 vs den originale som har nr. 261 200 404). Med andre ord er det ikke liv i maskina what so ever.. Vil det la seg gjøre å kjøre med original hjerne på større dyser? har og loddet på en motstand på lmm, men den er jo bare å fjerne igjen.
SweetBMW Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Det er grenser hvor mye motor klarer å korrigere med o2 målinger også... leste et sted i TIS at det var +5% og -3%... Men det gjaldt vel for m54...
MotorViagra Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Mye lar seg gjøre, men hvor kjøre vennlig det blir er en annen ting. For å si det slik å sette inn dyser som flower 30% større på original styrenhet går fint. Litt rufsete og selvfølgelig større forbruk. Men det går helt fint. Når datasprutet mitt gikk i stykker måtte original styrenhet på. Org str på dysene til org styrenhet er 250cc. Men den gikk med 650cc, ihvertfall ditt jeg skulle med Af på 8-9 Og ved normalkjøring og tomgang hjelper lamda til den del. Men som sagt kommer an på hvor mye større dysene til Mr er ?
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 tror de originale er 19lb/hr, mens de som står i nå er 32lb/hr.
MotorViagra Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Det er jo litt stor forskjell, om du da skal bruke bilen til dagligdags kjøring tror jeg du må skifte en del plugger Allternativet er å få ned bensintrykket ditt en så lenge. Senke det med ca 1 bar så vil det nok gå ganske greit. Edit: regna litt på det, kan være mulig det går fint. Men som sagt får du senket bensintrykket ditt litt så går det veldig fint. Tror ikke du trenger å senke fult så mye som 1 bar heller. 19lb = 199.5cc og 32lb= 336cc som igjen er ca 40% større. Men er flere biler som jeg har f.eks satt i 250cc dyser som originalt skal ha 170cc uten å gjøre noe annet. Forbruket øker men merker ikke stort annet. Noe jaging på tomgang kan komme til tider. Og dette er jo ca 30% større
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Hva om man ikke tar vekk motstanden på LMM? da vil den vel tro at den får mindre luft, og kjøre på med mindre drivstoff pr. luftenhet?
MotorViagra Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Hva om man ikke tar vekk motstanden på LMM? da vil den vel tro at den får mindre luft, og kjøre på med mindre drivstoff pr. luftenhet? Skulle tro det ja, uten at jeg har prøvd lignende selv.
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Får gjøre et forsøk. Satser på at jeg ikke brenner hull i stempler eller noe.
Morty999 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 har du kat er det IKKE lurt å ha afr på 8-9 hvertfall.. da ryker di meget fort..
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Da er det jo flott for meg at jeg ikke vet hva afr kommer til å ligge på. men gir ikke o2 føler alarm om afr blir way off?
Morty999 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 hehe. lambdaen kommer til å prøve å jsuter ja. men så fort du gir gass igjen så må den jo begynne helt på nytt.. har nettopp prøvd dette på en e34 alpina.. og der var begge katalysatorne RØDE etter veldig kort tid.. så anbefaler ikke å montere større dyser uten å gjøre så noe.. skal hvertfall ikke være rare forskjellen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå