aun3 Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 hei, har en BMW e34 520i som vurderes solgt/byttet, men er usikker på hvilken pris jeg burde sette på den. så jeg tenkte kanskje noen av dere vil hjelpe meg å sette en fornuftig prisantydning på den. her ser dere annonsen til bilen. (noe som burde legges til?) Lufter nå min BMW e34 520i for salg/bytte Bilen er i teknisk god stand og har ingen tikking eller ulyder fra motor. har også gått 250 000km, men går fortsatt uten svakhetstegn og vil trille mange, mange mil til. Det eneste som burde vurderes å bytte i fremtiden er laderegulatoren (På grunn av at lysene blafrer. Kjent feil på BMW e34) Utseendemessig så har bilen noen skjønnhetsfeil (se bilder). Og intreørmessig nærmest feilfritt, bortsett fra en sprekk i dashbordet som er forårsaket av temperatur endringer. (Se bilder) Jeg hentet bilen i Bergen sommeren 2010 for så å kjøre den helt til Molde som den sto uten problemer over hodet. Byttet ut alt av foringer bak, samt hjullager bak samme sommer. Den i tillegg har stått lagret inne i garasje hele vinteren, altså ikke blitt brukt over hodet. Står BMW M5r 18" på med 4 gode sommerdekk (kjøpt rett før sommer 2010) og reservedekk står på 16" BBS alu. felg. Får også med 5 vinterdekk på stålfelg, dekkene er brukbare i minst en sesong eller to til. Bilen har nesten ingen overflaterust, bortsett fra en flekk på panseret (se bilder) og heller ingen rust ved kanaler eller lignende. 99% rustfri. Følger også med stereoanlegg med 2x10" sub, Pioneer diskanter og en cd-spiller med input for AUX-kabel og USB. Dette er en super ungdomsbil som man kan ha mye moro med og som samtidig kommer til å stige i pris med årene hvis den blir godt tatt vare på. Selger grunnet at jeg har lyst på coupe (ala Toyota mr2) RING FOR MER INFO Kommer ikke til å godta skambud ettersom at det slettes ikke er nødvendig å selge bilen. Ønsker som sagt å bytte i noe spennende og morsomt, aller helst coupe. Eller så kommer jeg til å selge ved en god handel. bilder av bilen http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... navugi.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 årsmodell er vel ganske vesentlig å ha med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Det er jo en del ting som må tas tak i. Spesielt koster de lakk og karroseriskadene mye penger å ordne. Og en 5 serie uten elektriske vinduer er jo passe kjipt. Pluss er manuell girkasse. Ut i fra det jeg vet om E34 så ville jeg tippet at 10000,- kan være mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Selger du for 10.000 og er i nærheten av Østfold har jeg en som er intr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aun3 Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 haha, 10k blir ikke aktuellt nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Er den virkelig 99% rustfri, så vil jeg mene at opp imot 30 lapper er en realitet for den. Finner mange flotte e34 med masse elektrisk rundt om, men som regel finner man mye "gjemt" rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Er den virkelig 99% rustfri, så vil jeg mene at opp imot 30 lapper er en realitet for den.Finner mange flotte e34 med masse elektrisk rundt om, men som regel finner man mye "gjemt" rust. En annen sa 10 000. Tror hele gjengen er LOCO jeg Ser at prisene på disse varierer mye ja. Du får et pluss på at det er M50 motor og lite rust da Ville sagt at midt i mellom er en normal pris. Men ser oledra på forumet prøver å selge samme men ser ut til at det er vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aun3 Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2011 hehe, det var mye forskjellige svar her ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Mange forskjellige kjøpere der ute også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Mange forskjellige kjøpere der ute også... Det er nok det hvis en bare venter og treffer DEN rette kan han få mye for den da. Men generelt veldig stort sprik i priser på E34 og E36 Men en normalpris som ligger et sted midt på treet mener jeg er 20 k, men er enig i at han plutselig kan få solgt for mere. Kommer an på tid/sted og hva kjøper legger vekt på. Kjørte selv fra Trøndelag til Bergen og hentet en E34 pga. farge og intereiør med bilhenger. 180 mil og 40 timer konstant i bil Treffer han slike kålhoder så får han 30 k ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 alt fra 15-25 k vil i tippe ut fra bildene av bilen er det kun det kosmetiske... og bilen er tight og fin i understellet med gode dempere, mye bremseklosser og rette pene skiver og lite rust + en friskt og rask motor er det nok mulig å få 20 + Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammoht Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Et sted mellom 15 og 17K, men dersom et par småting som for eksempel flekken på panseret og bulkene hadde vært ordnet samt nytt dashbord så er vel 20-25K mer realistisk. Skal ikke så mye til for å få prisen betydelig opp, særlig med et så bra objekt som denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Jeg ville ha pusset vekk rustflekken og et lite område rundt og lakket over, så pusser du enda litt mer rundt, og legger på klarlakk, så tar du veeeeldig fint våtslipepapir og pusser lett og forsiktig rundt "kanten" til klarlakken og så bruker du rubbing/polering til slutt for å fjerne småripene. Dette kan du også gjøre rundt bulkene, bare rette litt og sparkle først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå