LeoNico Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Heisann! Har fått et veldig rart problem med bilen min, det begynte for en mnd siden da den var på verksted og spant vekk den ene oppkjøringsrampen til bukken, den falt da ned på understellet venstre side bak. I etterkant av det har det periodevis kommet dunkelyder bakfra/under. Jeg fikk NAF til å ta en sjekk av bakstillingen, men alt var OK og lyden var plutselig borte. Nå i dag jekka jeg opp bilen bak for å fjerne bøss som hadde kilt seg fast mellom bremseskjoldet og bremseskiven da det lagde skrapelyder. Når jeg satt ned bilen igjen, begynte dunkelydene som aldri før igjen. Den beste måten å beskrive lyden på det, er om du tenker på at noen hamrer løs med en slegge under bilen, den er så kraftig at speilene rister. Det har ingenting å si om jeg akselererer eller bremser, den kan komme når som helst. jeg hører små "tikkelyder" før et stort dunk kommer, og da kan alt være greit i ti sekunder før de rare tikkelydene begynner igjen. Kan ikke gi noen god forklaring på hvor eksakt lyden kommer fra under bilen. Da jeg jekket bilen opp i dag, snurret jeg hjulet rundt mange ganger for å sikre at skrapelyden fra bremseskiven var eliminert, og plutselig ble det blokkert uten at jeg vet hvorfor, jeg kunne snurre den en omdreining fram og tilbake før det sa stopp. Bilen sto selfølgelig i N ja. Tenker kanskje det har en sammenheng med dunkelydene. Jeg tok opp en video fra parkeringsplassen, der man kan høre de merkelige "tikkelydene" når jeg kjører framover. http://www.youtube.com/watch?v=PAgFFA6EQtA Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Høres veldig ut som om diffen din har gått, hvis du jekker opp på den ene siden og snurrer hjulet, skal det gå lett rundt uten noen lyder, hvis det ikke gjøre det, er det nok diff, har en liggenede til bilen din, topp stand, 2000.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 jeg har nok en billigere løsning til deg (håper jeg) jekk opp bilen, skru av bremsekalipperen din, så bremseskiva di, så vil du nok se at den splinten og fjøra som holder brekket ditt på plass har spretti ut og har kilt seg inni der en plass, det som smeller er når den kommer i klem etc ! det du trenger er nok bare nytt monterings sett til brekket ditt og godt som gull (alt dette er lett og fikse på egenhånd selv om du ikke er spesielt kyndig) ! håper jeg har rett ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Høres litt rart ut at det er handverk, men det er jo enkelt å sjekke, da vil jo problemer kun være på den ene siden, hekk opp begge sider og snurr hjul, er det kun på ene siden, da tar du av bremseskive:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 vel det har skjedd to ganger på min e36 :b og høres ut som han har samme problemet ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeoNico Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2011 En liten update: Det lukta faktisk svidd rundt begge bakhjulene etter en liten kjøretur i dag, blir dere klokere av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 nei du, jeg la ikke merke til den videoen din, tittet på den nå, og jeg tror jeg må bøye meg i støvet der ! jeg setter en knapp på diffen også ! hvorfor det lukter svidd vet jeg ikke, kanske du slo en sprekk i diffen og olja lekker ut ? slik at du får varmgang ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Er vel bare å få jekket den opp og sjekket, vanskelig å stille en 100% diagnose på dette over forum, må kjennes fysisk, hvis det er bremser vil du jo høre det inni skiva når du svinger på hjulet, eller så merker du om diffen kniper.. er vel ikke vist i å gi flere råd før du har sjekket dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå