Gå til innhold

Minitest av Meguiars Headlight Restoration Kit

Share

Anbefalte innlegg

Min 2009 E91 har nå gått litt over 62000 km og begynner å få noen steinspruter og småriper her og der. En ting som har irritert meg er at frontlysglassene har begynt å bli litt matte/slitte, som gjør at lyset fra lykten blir en stor grå flekk når lyset treffer glasset. Ved en tilfeldighet så kom jeg over et produkt som heter "Meguiars Headlight Restoration Kit" som skal hjelpe på dette.

Jeg la derfor inn en kjapp bestilling for å prøve dette magiske stoffet ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400065458942&viewitem= ). Pakken ankom etter eksakt en uke, og jeg satte igang med maskeringstapen og Dewalt-drillen. Kitet består av en polerings-pad som man putter frampå drillen, en flaske med mirakelmiddel og en mikrofiberduk for å tørke over når man er ferdig.

vqqiqe9l3jeh0esk5i3z.jpg

Oppskriften er enkel: Påfør litt pussemiddel på paden, drill i vei med tilnærmet flat børste og gå sakte og jevnt over området som skal pusses/poleres. Gjenta om nødvendig, og tørk over med mikrofiberfillen. Etter 2 runder på den ene lykten var det tid for å sjekke om det hadde hjulpet.

Og joda, det var tydelig forskjell på frontlysene. Glasset ser mye jevnere og klarere ut, men små sår og riper er fortsatt til stede, bare i mindre form og i mindre antall. Det er tydelig at det har hjulpet på problemet betraktelig, selv om det ikke er så fullt så magisk som jeg hadde håpet. Legger ved noen bilder som viser forskjellen på venstre og høyre lykt, der venstre frontlykt er behandlet med stoffet. (Ikke lett å få skikkelige bilder, men det gir et visst inntrykk). Det er mulig at enda mer innsats hadde hjulpet enda mer (men jeg gikk tom for batteri på drillen :D )

Alt i alt, det kan trygt anbefales å kjøpe dette, men ikke forvent mirakler. Pakken går under tollgrensen, totalt med porto endte hele sulamitten på $36.66

2 bilder før behandling på høyre lykt:

edi5afe5m7v0d6hg1jlp.jpg

gl5v4qbrokt6cfhdvr8y.jpg

2 bilder etter behandling på venstre lykt:

s3tw16olfzio7pxgm5ju.jpg

l3b8engnda3oshvkeyy0.jpg

Håper dette var nyttig info for noen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler heller 3M sitt kit hvis du skal kun kjøpe slikt kit. Det inneholdet slipepapir og, så du får mattet ned alle ujevnheter skikkelig og polert opp på nytt.

Vanlig våtslipe papir (begynne med 1500 og avslutte med 3000), samt Scholl/3M/MG Mirrorglaze polish og tilhørende pads på maskin fungerer fint.

Men fint at du legger ut test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket på disse kitene som krever en del mer arbeid, men slo det fra meg. Men du har nok helt rett i at resultatet trolig blir mye bedre med skikkelig pussing ja. Dette var hurtigmåten som passet meg bra akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Greit å ha i bakhodet at noen lykter har et belegg (ikke en god ide å våtslipe de altså).

Har ikke noen som helst oversikt over hvilke, men ihvertfall noen folkevogner..

Som en folie, eller et lag "lakk"? Slik lykten min er nå, er det vanskelig å ikke få det bedre vil jeg tro. Har også noen stygge kratere etter steinsprut - så det blir spennende å se hvordan det går. 10.000 for nye er uansett meget dyrt.

Kanskje jeg skal lete litt rundt etter et lag med forseglende stoff som kan smøres på etter polering. Har bestilt 3M sitt sett fra BS Bildeler nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bruker du ikke samme lykt under prossesen?

Først så viser du bilde av venstrelykt ( som vist forfra) også påfører du på høyre lykt, burde jo se lykt før påføring, med påføring, og resultat, skjønte ikke helt den testen din desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, det var vel egentlig ikke meningen å lage noe test i utgangspunktet, derfor litt dårlig planlagt. Ville bare dele inntrykket av produktet. :)

Fant en 'Heavy duty' versjon også: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Meguiars-G3000-Heavy-Duty-Headlight-Restoration-Kit-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem20b7717ea2QQitemZ140516621986QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Helt utrolig hva feks Bilextra tar betalt for noen av disse tingene. Kjøpte nylig to 'Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel' av samme butikken på ebay, her koster de 7.89 usd pr stykk. Bilextra skal ha 249,- :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...