Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk o-ringene som sitter på skrudelen på lokket. Er 3 spor, og skal sitte en ring øverst og nederst.

Skrevet

Tror du bekymrer deg uten grunn. Slangene skal være harde, og vannet vil fosse over når du skrur opp lokket.

Hvis lokket lekker får du ikke riktig trykk i systemet, og bilen koker.

Skrevet
Hvis lokket lekker får du ikke riktig trykk i systemet, og bilen koker.

Dette skjønner jeg ikke . En termostat som åpner på 88gr skulle få bilen til å koke hvis vannet tåler bare 100gr istedet for 103gr før koking. Skjønner ikke det skulle gjøre så stor forskjell ved normal bruk?

Skrevet

Hvis lokket slipper ut trykk fra systemet, synker kokepunktet på vannet.

Vann under trykk kan bli mye varmere enn uten. Kan bli opp mot 120c før det koker.

Skrevet
Hvis lokket lekker får du ikke riktig trykk i systemet, og bilen koker.

Dette skjønner jeg ikke . En termostat som åpner på 88gr skulle få bilen til å koke hvis vannet tåler bare 100gr istedet for 103gr før koking. Skjønner ikke det skulle gjøre så stor forskjell ved normal bruk?

Er mye høyere temperatur rundt sylinder veggene enn hva det er hvor termostaten sitter, og der blir det koking meget lett dersom det ikke er trykk i systemet.

Skrevet

Virker som ting er på stell nå. Fikk lånt meg et lokk, tenker jeg bytter uansett. Disse skal visst byttes hvert andre år. Uansett så heller jeg nå kanskje litt mot at den begynte å koke så fort trykket forsvant når jeg åpnet lokket

Skrevet

Boda klar over at det kan skje. Har aldri opplevd det før bare. Pleier stort sett bare komme damp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...