Nick ,the bad one Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Det lekker godt med olje fra festet mellom peilerøret og bunnpannen, er det noen her som har vært borti dette, eller eventuelt vet hvordan man fikser det`? bunnpannen og blokken er m50 takker for svar!
SideIn Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 tipper du har en o-ring som er sprukket, art 15 på denne linken http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Nick ,the bad one Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 takk Side In! det ser ikke ut til å være stort mye annet! er det bare å lirke røret opp`? da renner det vell en del olje ut ser jeg for meg, så da må jeg vell gjerne tømme det på forhånd
SideIn Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 på min M54 så lå oljenivået rett under hullet i blokka .ikke gått å si du får tappe ut olja i en ren pøs å vaske rundt tappehullet i panna slik at ikke det kommer drit i olja.
Nick ,the bad one Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Da har jeg byttet o-ringen. det stemmer vell at man legger den nedi først, før man trekker peilepinnerøret ned? festet på peilepinnen passer ikke på m52 toppen, så den var i utgangspunktet festet med strips. dette videreførte vi da vi satt det sammen igjen. lekasjen så ut til å forsvinne, men etter en kjøretur ble det motsatte bevist. kan dette være fordi røret står skjevt, eller trengs det et godt trykk ned fra festet`? eller kan dette skyldes unormalt høyt oljetrykk eller noe annet`? opplevde og at motortemperaturen steg da jeg stoppet til kryss, noe som er rart da termostat og vannpumpe er ny.
nimitz Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Har liten tro på at du får det tett med og legge o-ringen nedi hullet før du setter i røret. Jeg tredde o-ringen på røret, satte det på plass og så tok jeg en skrutrekker og dyttet o-ringen ned i sporet. Ble tett det
Nick ,the bad one Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 hmm ja der har vi jo og en løsning:-) men da kan jeg evnt prøve å presse den ned selv om jeg har montert den. merket den gikk inn i et spor da jeg la den nedi
Nick ,the bad one Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Jeg forstår ikke hvordan pakningen kan komme bedre på plass ved å dytte den ned, da den allerede er i sporet. Men kan feil vinkel på røret være problemet? jeg har festet den godt med strips, men skal prøve å fabrikere en brakket som kan strammes, kan det løse problemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå