Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på min M54 så lå oljenivået rett under hullet i blokka

.ikke gått å si du får tappe ut olja i en ren pøs å vaske rundt tappehullet i panna slik at ikke det kommer drit i olja.

  • 4 weeks later...
Skrevet

Da har jeg byttet o-ringen.

det stemmer vell at man legger den nedi først, før man trekker peilepinnerøret ned?

festet på peilepinnen passer ikke på m52 toppen, så den var i utgangspunktet festet med strips. dette videreførte vi da vi satt det sammen igjen. lekasjen så ut til å forsvinne, men etter en kjøretur ble det motsatte bevist. kan dette være fordi røret står skjevt, eller trengs det et godt trykk ned fra festet`?

eller kan dette skyldes unormalt høyt oljetrykk eller noe annet`?

opplevde og at motortemperaturen steg da jeg stoppet til kryss, noe som er rart da termostat og vannpumpe er ny.

Skrevet

Har liten tro på at du får det tett med og legge o-ringen nedi hullet før du setter i røret. Jeg tredde o-ringen på røret, satte det på plass og så tok jeg en skrutrekker og dyttet o-ringen ned i sporet. Ble tett det :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan pakningen kan komme bedre på plass ved å dytte den ned, da den allerede er i sporet. Men kan feil vinkel på røret være problemet? jeg har festet den godt med strips, men skal prøve å fabrikere en brakket som kan strammes, kan det løse problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...