svidd-gummi Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 ja kan jo like godt legge ut prosjektet mitt her, så kanskje det er lettere med hjelp om det skulle komme opp noe jeg lurer på. Bilen er en 84mod som har rulla snaue 160k. Det som er gjort med bilen som jeg vet om er: 325 drivverk med lammel sperre. satt på en leppe forran (noen som kan fortelle meg hva?) Alpine hekkspoiler. senkesett av ukjent merke, med gule koni dempere. tror det er byttet til m-tech ratt etter hva jeg har sett. Sorte hella linse lykter. øyelokk Planer: turbomotor Lakkering ( neste år eller vinter mest trolig.) bytte understell og bremser bur stoler. Bilder: noen her som kan fortelle meg hva disse motorene som sitter i disse bilene tåler? Tåler 320i motoren i E36 mere eller mindre?
beyeren Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Kan bli noe dette ja Må nå bare si at 320 motoren som står i e36 har 27 mer hester orginalt enn 320 motoren fra e30 så dy har jo et litt høyere startpunkt. Jeg Liker e36 motorene veldig godt jeg og det jørr mange andre også. Det er ikke rart det er masse folk som setter m50 motor i e30en og så hiver turbo på. Hvis ikke kunne man jo bare brukt orginalmotorene. Men hvorfår ikke bare slå til på en 325 motor istedenfår 320 motor da prisforskjellen ikke er stor? Skal følge med og se hva det blir utav bilen:) Mvh Beyeren
svidd-gummi Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 ja, har vert på tankene med det og, men nå har jeg en 320 veldig billig på hånda. Måtte bare sjekke hva som lønte seg mest. For er helt ny i BMW, har bare hatt gamle volvoer. Mye jobb og sette inn den fra E36 eller? det satt 520 bunnpanne på den så det skulle vist være gull for og få den nedi E30`n etter hva jeg skjønte. Hva ligger prisene på dieselkasser til disse motorene? Regner med at den kassa jeg har ikke passer?
beyeren Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Er 5 på skala 1-10 og sette nedi e36 motoren. 520 panna er det som må til for og få motoren til og passe nedi e30en med tanke på traversen så sånn sett er det bare og fyre den nedi men litt modifikasjoner Her er link der alt som kreves står listet, her får du hele bilde av hva som må gjøres. e30 320 kassa vill passe så lenge det er getrag 260 kassa. Men da må du ta over e30 svinghjulet og starter og kansje litt til. Mvh Beyeren
svidd-gummi Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Skrevet Mai 16, 2011 okey, tusen hjertelig =) like greit med ny kasse uansett for denne jeg har nå har fått litt hard behandling kjenner jeg, var og lufta bilen litt i dag for og bli litt mere kjent med den. Sperra funker bra vertfall ingen ulyder og slikt når jeg leker litt, eneste jeg har funnet ut er demperen står og slår vist jeg spinner rett fram. også er det en gåen foring bak der et sted. kikka på sånne breddere til 4 dørs er det noen som har bilde av det her inne? liten video fra jeg var ute i dag og kjeda meg. hehe.
|Ole| Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Over lang tid vil det koste like mykje å bygge 320 motor som 325, ta steget med eingang så slippe du/dokke å begynne med det seinare, ein slik oppdatering blir ALTID gjort
svidd-gummi Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Skrevet Mai 17, 2011 ja det vil ikke lønne seg assa? Jeg er helt blank på BMW, så her er det andres erfaringer jeg kommer til og stole på. Vil ikke ha for mye effekt heller, for jeg er ikke så dreven på og kjøre bil med stor effekt, derfor jeg sikter på rundt 250-270 hk på hjula. Så kan jeg heller jobbe meg oppover. også er det penga som styrer en del av det da. hehe. hva ligger 325 motorene på a?
|Ole| Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Skal du opp i 250-270 på hjul ville eg iallefall ha handla 325 motor med eingang, da er du iallefall halvegs. I beste fall så har 320 facelift 129hk ut ifra fabrikk Prisen på 325 motor er vanskli å sei, forskjellige meininger om det der men eg ville ha lagt ut ein ønskes kjøpt tråd i håp om og få eit godt tilbud. For og få over 250hk i ein 325 motor er ikkje det mykje arbeid som skal til i teorien, litt større dyser, ein chip, dreiing av stempel og litt sånn småknask er du oppi dei talla men eg ville også ha skifta veivlager med eingang, da er det større sjanse for og få ein holdbar motor
svidd-gummi Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Skrevet Mai 17, 2011 okey, da er det notert vertfall. MEN, jeg må bare spørre. bilen min er importert fra spania av alle steder. den boksen i taket med feil meldinger.. lyser på tre steder, men siden jeg ikke kan spansk så skjønner jeg ikke hva som er galt, med bilen. kunne noen gitt meg et bilde av den på et språk som er forstålig? hehe. trodde jeg skulle vere smart og lese i manualen til bilen, men den var og på spansk.
svidd-gummi Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 takker =) det så litt bedre ut ja. vist noen lurer på hva det betyr på spansk er det bare og spørre assa hehe. var ikke verre nei. da var det bare bagateller som var galt da. godt og vite det da. Blir det snart bestilt senke fjører til bilen. tenkte på 40mm forran og bak. noen tanker om det? hva som er pent og hva som er for mye?
|Ole| Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 40 40 senk er heilt greit, iallefall om man skal herje litt. Med 60 40 senk så blir det jo litt meir bmw stuk da men dette er jo fra person til person
svidd-gummi Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Skrevet Mai 19, 2011 ja kikket på 60-40 og men har hørt det bli veldig lavt forran og ikke noe særlig og kjøre med. neste år blir det nok tatt av skilter og satt på coilover og datasprut, men fram til da blir det budsjett bygging. Så har kikket rundt på andre bil nå. fikk ny jobb nå så da må jeg ha en bil som ikke bruker så mye bensin.
svidd-gummi Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 da har jeg bestilt noen breddere, av de som de selger på bs til 4- dørs. samt carbon dekler til speilene. skal bestille ventilerte og borrede skiver nå og en ny topp pakning, men finner ikke noe steder som selger stål pakning, er det noen her som vet hvor jeg kan finne det til denne motoren her? blir bygget ut fra org motoren i første omgang siden jeg sliter med og finne motor som passer lommeboka for øyeblikket så har satser mere på understell og slikt i første omgang. også lurer jeg på om åssen det er med 75/50 senk? noen erfaring. HR sett som jeg har kikket på. hva anbefales av 75/50 og 60/40 senk? takker for alle svar =)
svidd-gummi Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Skrevet Juni 28, 2011 Da var det kjøpt nye seter forran, tror det blir pent. blir trekt om bakseter og ettervert. også har alle mim felgene kommet på med ny gummi. det var en drøm og kjøre på i forhold til de gamle helårs dekkene som sto på bilen. beklager dårlig kvalitet men har bare mobilkamera. regner med og få breddere på i løpet av helga om de kommer, og bytta litt skjermer forran på grunn av gråse mye rust. og motering av seter blir vell også gjort i helga. noen som har bilde av e30 med 75/50 senk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå