Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
sjekket temp føleren?

Kan også var for tilig tenning.

Er det den sensoren som sitter på innsuget?

Kan jeg ohme sensoren?

for tidlig? for sein mener du vel?

Hvordan kan jeg kontrollere dette?

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
for tidlig? for sein mener du vel?

Ja selv klart for seint skulle det stå. huff ikke sunt å stå opp så tidlig på en lørdag. hehe

Skrevet
sjekket temp føleren?

Kan jeg ohme sensoren?

Nei. den som står på blokka opp under innsuger med 4kontakter på.

du kan ohm sensoren ja.

Skrevet
sjekket temp føleren?

Kan jeg ohme sensoren?

Nei. den som står på blokka opp under innsuger med 4kontakter på.

du kan ohm sensoren ja.

Der det denne delen; 13622242184 ?

Skrevet

kan være at du må justere dieselpumpa hvis det går, (er vel vanlig boschpumpe der tror jeg), så kan du skjekke åpningstrykket på dysene,

alt etter hvor langt bilen har gått, billigste er å bytte dieselfilteret først.

kan også være generelt slitt motor med slitte stempelringer så får ikke opp kompresjonen med en gang.har samme problemet med min 318tds, begynner med dysene i dag;)

Skrevet
kan være at du må justere dieselpumpa hvis det går, (er vel vanlig boschpumpe der tror jeg), så kan du skjekke åpningstrykket på dysene,

alt etter hvor langt bilen har gått, billigste er å bytte dieselfilteret først.

kan også være generelt slitt motor med slitte stempelringer så får ikke opp kompresjonen med en gang.har samme problemet med min 318tds, begynner med dysene i dag;)

Har bestillt nytt dieselfilter nå, så får prøve å bytte det.

Du får si ifra om hvordan det gikk med dysene dine da ;)

Skrevet

Fattern hadde lignende symtomer. En gang var det en lekkasje en plass som gjorde at dieselen i røret frem til høytrykkspumpa rant tilbake i tanken. Måtte da kinne lenge før den startet.

På slutten hadde han et "problem" som minnet litt om ditt, men ikke i nærheten så ille fordi den startet bestandig lett når du den var kald. Da var det den tidligere nevnte tempmåleren som var synderen.

Mener også å ha lest på et engelsk fora at en simmering i dihøytrykkspumpa kan svikte med åra pga tørr diesel i norge (hvertfall i forhold til tyskland). Det medfører også vanskelig start...

Skrevet
Fattern hadde lignende symtomer. En gang var det en lekkasje en plass som gjorde at dieselen i røret frem til høytrykkspumpa rant tilbake i tanken. Måtte da kinne lenge før den startet.

På slutten hadde han et "problem" som minnet litt om ditt, men ikke i nærheten så ille fordi den startet bestandig lett når du den var kald. Da var det den tidligere nevnte tempmåleren som var synderen.

Mener også å ha lest på et engelsk fora at en simmering i dihøytrykkspumpa kan svikte med åra pga tørr diesel i norge (hvertfall i forhold til tyskland). Det medfører også vanskelig start...

Hmm, kan en simmering lage så mye problemer?

Hvis motoren har helt "rett" temp så starter den ikke i det hele tatt, jeg kan kinne helt til batteriet tømmes. Da er det bare og sette seg ned å vente 2-15min så starter den igjen..

Skrevet
Da er det nesten så jeg holder en knapp på den tempsensoren,

Helt nøyaktig, hvor er det denne sitter? Har sett litt på bilder fra GS, men det er tatt ganske isolert fra resten av motoren.. Har sett litt i motorrommet også, men ikke funnet den..

Skrevet
Du kan ha opptil 4 tempsensorer alt ettersom om du har aircondition.

Det er #8 som går til DDE....

46.png

Takk for bildeforklaring. :)

Da får jeg ta å bytte den, når det slutter å regne... :roll:

Skrevet

Har litt det samma prøblemet på min, må dra "lenge" synes jeg da før den starter da den er lunken eller kald. Så spendt på resultalt av den temp. føleren. Men så da hvordan je "feilsøker" på fødepumpa, men hvordan ohm'er je den føleren og glødepluggene?

Skrevet
Har litt det samma prøblemet på min, må dra "lenge" synes jeg da før den starter da den er lunken eller kald. Så spendt på resultalt av den temp. føleren. Men så da hvordan je "feilsøker" på fødepumpa, men hvordan ohm'er je den føleren og glødepluggene?

Jeg skal si ifra når jeg har byttet den. Føde pumpen kan du høre dure ganske greit i bagsjerommet når du vrir om tenninga, det er alt jeg vet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...