Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to komplette motorer, men med indre "skader" på den ene. Derfor har je greit med deler, men er litt trangt å fysj! hvis je skifter den til ingen nytte..

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg har to komplette motorer, men med indre "skader" på den ene. Derfor har je greit med deler, men er litt trangt å fysj! hvis je skifter den til ingen nytte..

Det er ganske fort gjort å bytte pumpen, du må bare ta ut golvplatene i bagasjerommet, løstne 6 ph2 skruer, løfte av lokket, skru av en plast "ring" med 20cm dim. løfte ut toppen, stikk hånda ned i tanken og klem på to klips, så løfter du hele greien ut. Trenger bare skrujern. ;)

Skrevet

I går kveld skjedde det noe rart.. Jeg var inne hos en kamerat i ca 1time og når jeg skulle gå igjen nekta bilen å starte.. Temp måleren sto midt mellom ideal og kald temp, så fikk ikke glødet, etter litt over en 30min med x antall prøve start uten hell, bestemte jeg meg for å skyve den igang. Så jeg satte utfor bakken, slapp kløtsjen og istedenfor å starte, begynte insprøytnings lyse og lyse i dashen. Da det var en lang bakke slukket det etter noen sekunder, og bilen startet..

• 2 weeks later...
Skrevet

Da fikk jeg endelig tid til å skru samtidig som det var opphold i det herlige sommer regnet ;)

Bytta sensoren og dieselfiteret, og bilen startet! Med en gang!

Så tusen takk for hjelpen :applause:

• 4 months later...
Skrevet
Veit dere om det er noe sånt på 318tds? Sliter med å få start der også :) hvor er denne senoren henn?:)

Sensoren på min 525tds satt på blokka i et av de hullene jeg har satt ring rundt. 4n6fr131jjtox1mzk7hy.jpg

Har du sjekket diesel pumpen og dysene?

Skrevet

Sjekket fødepumpa og glødepluggene, men jeg har ikke sjekka dysene enda :) det får jeg ikke gjort på 2 uker, men vis det er noe så lett som en føler så har jeg anledning til å bytte dem før :)

Skrevet
Sjekket fødepumpa og glødepluggene, men jeg har ikke sjekka dysene enda :) det får jeg ikke gjort på 2 uker, men vis det er noe så lett som en føler så har jeg anledning til å bytte dem før :)

Sensoren er rask og lett å bytte ;)

Lukter det sterkt diesel oppi panseret etter du har kjørt? Er det blaut rundt dysene?

Skrevet

Rundt den ene, men det veit jeg hvorfor, det er ikke annet enn at en av slangene sitter litt dårlig, etter jeg tok av innsuget mitt. fiksa dette, men det ble ikke noe forskjell :)

Skrevet
Rundt den ene, men det veit jeg hvorfor, det er ikke annet enn at en av slangene sitter litt dårlig, etter jeg tok av innsuget mitt. fiksa dette, men det ble ikke noe forskjell :)

Er bilen din tungstartet når den er halv varm og varm?

Eller var det noe annet feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...