Esbos Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 Den er også tungstartet når den er varm halv varm Så den er alltid tungstartet?
Bildude Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Som regel.. Om vinteren er det helt umulig å starte den uten å måtte gløde en del ganger og prøve om og om igjen.. Når den liksom er "varm" og ikke skal gløde, så er den tregstartet. Om sommeren så mye jeg gjerne gløde rundt 3 ganger for at den skal starte noe som kan kalles normalt.. Jeg har skiftet glødeplugger, sjekket at de får strøm, jeg har sjekket dysene og alle funker som de skal. Fødepumpa går som bare rakkern Så jeg veit ikke lenger hva jeg skal sjekke videre jeg. Noen som veit om noe?
kebabtds Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Min 525td er ganske så tungstartet når den er varm. er det -10 så starter den med en gang. Altså på iskald motor.. Når den er varm så sliter den. Til tider så hender det at den starter, så stopper den igjenn med en gang. Men aldri noe problem når den er kald. Har ikke fått sett på problemet enda. Da jeg er 2500km hjemmefra nå
Bildude Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Men er bare helt jævlig når den er kald, men jeg kjøpte med ett helt nytt og stort batteri, så det er jo mulig å starte, men den skal likevel ikke være like tung å starte som den er :/
Esbos Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 Har du sett på returslangene? Slangen som går fra pumpa til dysene? Prøvd å bytte diesel filter? Kan jo skyldes små ting
Bildude Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Jeg har byttet dieselfilteret mitt.. men jeg har også hørt med andre som har dieselmotorer, og de sier at det ikke er normalt å måtte gløde om sommeren, og jeg må gjerne gløde ca 3 ganger for at den skal starte normalt og lett på sommertid.
Aroid Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Alt for lav tenning, defekt tempføler eller startreguleringsventilen. Svart røyker bilen når du får start? Går fødepumpe i tanken?
Bildude Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Er dette ting som lett kan gjøres noe med? Jaa, snøen bak der bilen er parkert er ihvertfall svart Og innsuget har begynt å samle sot, før var det fult av Olje der, men så rensa jeg det, men nå er det sotete. Hvilken temp føler er det snakk om?
Aroid Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Kjølevann temp føler. Har du egr på din motor? Går fødepumpa i tanken når motoren går og under oppstart? Alle glødeplugger er bra og over 11v når du gløder?
Bildude Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Fødepumpa går som den skal, har hatt gløderne på måling og de skal være bra motoren er M41d17. 11009069817 vare nr på gs
skisseper Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Sannsynligvis dieselpumpa, bedre å vrake og selge som delebil enn å fikse Burde starte om du holder gassen inne og filer i inntil 15-20sekunder.
Bildude Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Ser ut til å være ett komp problem. :/ Skal ta en komptest på den over påske, og vis det viser seg å være dårlig komp, blir jeg nødt til å bytte stempelringer, og da kan jeg likegjerne overhale litt mer. Men er det noen som har gjort dette før, en måte gjøre dette på en enkel måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå