Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Som regel.. Om vinteren er det helt umulig å starte den uten å måtte gløde en del ganger og prøve om og om igjen.. Når den liksom er "varm" og ikke skal gløde, så er den tregstartet. Om sommeren så mye jeg gjerne gløde rundt 3 ganger for at den skal starte noe som kan kalles normalt..

Jeg har skiftet glødeplugger, sjekket at de får strøm, jeg har sjekket dysene og alle funker som de skal. Fødepumpa går som bare rakkern :) Så jeg veit ikke lenger hva jeg skal sjekke videre jeg. Noen som veit om noe? :)

Skrevet

Min 525td er ganske så tungstartet når den er varm. er det -10 så starter den med en gang. Altså på iskald motor.. Når den er varm så sliter den. Til tider så hender det at den starter, så stopper den igjenn med en gang. Men aldri noe problem når den er kald. Har ikke fått sett på problemet enda. Da jeg er 2500km hjemmefra nå :applause:

Skrevet

Men er bare helt jævlig når den er kald, men jeg kjøpte med ett helt nytt og stort batteri, så det er jo mulig å starte, men den skal likevel ikke være like tung å starte som den er :/

Skrevet

Jeg har byttet dieselfilteret mitt.. men jeg har også hørt med andre som har dieselmotorer, og de sier at det ikke er normalt å måtte gløde om sommeren, og jeg må gjerne gløde ca 3 ganger for at den skal starte normalt og lett på sommertid.

Skrevet

Alt for lav tenning, defekt tempføler eller startreguleringsventilen.

Svart røyker bilen når du får start?

Går fødepumpe i tanken?

Skrevet

Er dette ting som lett kan gjøres noe med? :)

Jaa, snøen bak der bilen er parkert er ihvertfall svart :P Og innsuget har begynt å samle sot, før var det fult av Olje der, men så rensa jeg det, men nå er det sotete. Hvilken temp føler er det snakk om? :)

Skrevet

Kjølevann temp føler.

Har du egr på din motor?

Går fødepumpa i tanken når motoren går og under oppstart?

Alle glødeplugger er bra og over 11v når du gløder?

• 2 months later...
Skrevet

Ser ut til å være ett komp problem. :/ Skal ta en komptest på den over påske, og vis det viser seg å være dårlig komp, blir jeg nødt til å bytte stempelringer, og da kan jeg likegjerne overhale litt mer.

Men er det noen som har gjort dette før, en måte gjøre dette på en enkel måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...