Gå til innhold

kraftig risting i rattet etter montering av coilovers

Anbefalte innlegg

Skrevet

monterte coilovers på e36`n her om dagen, å når jeg passerer 70 km/t så rister rattet voldsomt, spesielt ved pådrag, å når jeg kjører. ved bremsing så forsvinner ristingen. har montert 8 mm spacere forran også.

tok en kjapp 4hjulskontroll igår, men må bytte styrestag + endeledd før jeg får riktig målinger.

har det med spissing og gjøre at det rister?

Skrevet

hvis du har skitt mellom spacer og nav/spacer og felg får du veldig fort kast og vibrasjoner. Hadde samme på E34'en min etter montering av spacer, og det ble borte etter jeg fikk rengjort navet skikkelig med stålbørste/smergel.

8mm spacer gjør vel og at du kommer utenfor navets sentrering, og da skal det godt gjøres at du får hjulet helt i senter. får du ikke det vil du få vibrasjon slik du beskriver.

Skrevet
hvis du har skitt mellom spacer og nav/spacer og felg får du veldig fort kast og vibrasjoner. Hadde samme på E34'en min etter montering av spacer, og det ble borte etter jeg fikk rengjort navet skikkelig med stålbørste/smergel.

8mm spacer gjør vel og at du kommer utenfor navets sentrering, og da skal det godt gjøres at du får hjulet helt i senter. får du ikke det vil du få vibrasjon slik du beskriver.

virker som at hjulet kom innpå navet når jeg monterte felgen på. men er ganske rart, for trengte ikke spacer før jeg satt på coilovers, men når jeg fikk det på, så måtte jeg space ut, er dette riktig?

Skrevet

må som regel ha spacer om du skal senke mye, da fjæra og justeringsskruen kommer mye lengre ned på fjærbeinet. Normalt sett er jo fjæra "låst" over dekk/felg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...