Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

du finner ut komp på sylinderene. mest sansylig er det toppakning. men det finner en ikke ut før etter demontering/ inspeksjon. mangler du komp må du jo av med toppen uansett..

Skrevet
Men joda, nå lekker det ut av ekspansjonstanken også, kan ikke se noen som helst sprekker i tanken, men det renner som en foss.

vanne renner over ved ett vist trykk i tanken..(altså en sikkerhetsventil/overløpsrør) og jo eg mente SIRKULASJONSPUMPEN ikke vann pumpen vist den er gåen så vill bilen veldig lett koke..

og kan fungere greit ein stund etter man har lufta så er det påen igjenn med lufting og styr.. eller kan vere vannvetilen din som ikke åpner,

har hent med min e34

Skrevet

Min gamle e34 kokte også! Jeg slet KRAFTIG med dette. (bmw er herk å lufte har jeg erfart)

Jeg endte med å åpne slangkoblinger mot varmeregister topp osv.. Jeg satte trykkluft i radiator(sett kjeften over påfyllinga på radiator og blåste lenge og jevnt.. Etterfyllte ganske mye da (få fronten litt opp, da det går fortere da) Jeg kjørte ca 40m å da kokte det igjen, måtte repetere påfylling og blåsinga ned i radiator!

Jeg fikk plutselig varmluft i apparatet etter dette. Og bilen kokte ikke,.. MEN, DET KOSTA TID Å SLIT!

Skrevet

kremt! glemte å skrive at grunnen til at jeg løsna koblinger å slanger var for å fylle vann rett i varmeregister(mot torpedovegg) Det ska ikke rare luftbobla til for å ødelgge sirkulasjon!

Skrevet
Men joda, nå lekker det ut av ekspansjonstanken også, kan ikke se noen som helst sprekker i tanken, men det renner som en foss.

vanne renner over ved ett vist trykk i tanken..(altså en sikkerhetsventil/overløpsrør) og jo eg mente SIRKULASJONSPUMPEN ikke vann pumpen vist den er gåen så vill bilen veldig lett koke..

og kan fungere greit ein stund etter man har lufta så er det påen igjenn med lufting og styr.. eller kan vere vannvetilen din som ikke åpner,

har hent med min e34

Det renner.. tanklokket på ekspansjonstanken er ikke på engang, renner bare rett ut under en vei

Skrevet
Sirkulaskjonspumpen? er det den saken som varmeregslangene går til på høyre hånd når man står framfor bilen?

jepp :P bmw er ikke så ille og lufte med rett metode men seff første gang kan vere kjinki.. øvelse gjør mester vettu=)

Skrevet
du finner ut komp på sylinderene. mest sansylig er det toppakning. men det finner en ikke ut før etter demontering/ inspeksjon. mangler du komp må du jo av med toppen uansett..

Finner komp på sylindrene men ikke lekkasje i topp/pakning.

Hvis vannet renner ut av ekspansjonstank uten at bilen koker er det garantert topp/pakning.

Skrevet
Sirkulaskjonspumpen? er det den saken som varmeregslangene går til på høyre hånd når man står framfor bilen?

jepp :P bmw er ikke så ille og lufte med rett metode men seff første gang kan vere kjinki.. øvelse gjør mester vettu=)

Okey:) leser at flere sliter med de gamle bimmerne ang lufting! Men, ja seff går alt lettere når man vet hva man gjør:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...