Pedi Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Alt for lite igrunn, er en god del tinger som sku vært kjøpt, men det e litt for tynt med kroner for tida. Er ikke alle på dette forumet som har et pengetre i hagen, så har full forståelse for dette. Tøft blir dette du holder på med uansett, me likey!!
Joachim_M5 Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Me likey det du gjør med B7'n også dritgromt prosjekt! Satser på at det "pengetreet" blir større igjen snart. Har akkurat bytta jobb, har begynt i Axess som Borutstyrinspektør/Ndt-operatør. Er i Kristiansand på Ndt-kursing nå, så det er bare grunnlønn for tida, og da har jeg rundt 10lapper mindre i netto enn jeg hadde som maskinfører... Så det blir forhåpentligvis brukbart med kroner når jeg kommer igang med offshore-turene, så da blir det handling. Skal prøve å få bestillt intercooler-kjerne og radiator snart, men bare intercooler-kjernen kommer på 5lapper pluss norsk moms, så det ryker fort litt penger fremover ser jeg..
RemiA Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Likte den siste der Rått prosjekt, Joachim. Imponerende, rett og slett.
HagenJR Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Sinnsykt rått prosjek!! Gleder meg til å se den ferdig, må vel sikkert prioritere M70'n min snart jeg også. Får ivertfall sinnsykt til motivasjon når jeg ser i tråden din! Tid til å lage grenrør til meg?
Joachim_M5 Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 Grenrør kan jeg alltids lage, men det koster litt kroner.
Joachim_M5 Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Skrevet Desember 7, 2012 Blei noe ombygging og sveising i dag, FunkY kom plutselig på at han skal kjøre med s50 bunnpanne i E30 M3'n..! Den spede begynnelse, ei sønderkappa bunnpanne.. Pickup før: Pickup etter: Forlengt med ca 4 cm: Flytta sugesilen lenger bak Begynner å ta form nå
Haakjin Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 steike, dette kan du virkelig! Er jo som å se kronestykkene flyte Hvilket apparat er det du har egentlig? Og hvilken gass bruker du på TIG Alu? Edit: skriveleifer
Joachim_M5 Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Skrevet Desember 7, 2012 Takker Kemppi Mastertig 230AC/DC På tig'en bruker jeg bare Argon 4.0
Joachim_M5 Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Skrevet Desember 7, 2012 Koster rundt 3 lapper hver gang jeg bytter flaske..... Koseapparat Pedalen er genial!!
Haakjin Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Tenkte pris på apparatet jeg? og hvilken gass sveiser du med? Sorry alle ot spørsmåla! Pedal er vell ganske genialt, slipper å pulsere på knappen hele tiden?
Joachim_M5 Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Skrevet Desember 7, 2012 Apparatet kosta ordinært 30-31 lapper pluss moms. Men fikk det helt ned i 23 pluss moms, tok det gjennom et firma jeg jobber litt for. Og da slapp jeg å betale momsen også.. Gassen er som jeg skreiv lenger opp Argon 4.0 Bruker bare den på tig'en. Det er innebygd puls i apparatet, bruker pedalen til å justere strømmen men. Legger inn Low/high verdi slik jeg vil, da veit jeg hvor mye ampere jeg har når det tenner, og hvor mye jeg har på full pupp. Så er det bare å justere etter som man ser det flyter.
Haakjin Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Apparatet kosta ordinært 30-31 lapper pluss moms.Men fikk det helt ned i 23 pluss moms, tok det gjennom et firma jeg jobber litt for. Og da slapp jeg å betale momsen også.. Gassen er som jeg skreiv lenger opp Argon 4.0 Bruker bare den på tig'en. Det er innebygd puls i apparatet, bruker pedalen til å justere strømmen men. Legger inn Low/high verdi slik jeg vil, da veit jeg hvor mye ampere jeg har når det tenner, og hvor mye jeg har på full pupp. Så er det bare å justere etter som man ser det flyter. Svarer på PM jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå