Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Alt for lite igrunn, er en god del tinger som sku vært kjøpt, men det e litt for tynt med kroner for tida. :)

Er ikke alle på dette forumet som har et pengetre i hagen, så har full forståelse for dette. Tøft blir dette du holder på med uansett, me likey!!

Skrevet

Me likey det du gjør med B7'n også dritgromt prosjekt! :)

Satser på at det "pengetreet" blir større igjen snart. Har akkurat bytta jobb, har begynt i Axess som Borutstyrinspektør/Ndt-operatør.

Er i Kristiansand på Ndt-kursing nå, så det er bare grunnlønn for tida, og da har jeg rundt 10lapper mindre i netto enn jeg hadde som maskinfører... :)

Så det blir forhåpentligvis brukbart med kroner når jeg kommer igang med offshore-turene, så da blir det handling. Skal prøve å få bestillt intercooler-kjerne og radiator snart, men bare intercooler-kjernen kommer på 5lapper pluss norsk moms, så det ryker fort litt penger fremover ser jeg.. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Sinnsykt rått prosjek!! :D Gleder meg til å se den ferdig, må vel sikkert prioritere M70'n min snart jeg også. Får ivertfall sinnsykt til motivasjon når jeg ser i tråden din! :D Tid til å lage grenrør til meg?

• 2 months later...
Skrevet

Blei noe ombygging og sveising i dag, FunkY kom plutselig på at han skal kjøre med s50 bunnpanne i E30 M3'n..! :)

Den spede begynnelse, ei sønderkappa bunnpanne..

cimg1955m.jpg

Pickup før:

cimg1958x.jpg

Pickup etter:

cimg1959.jpg

Forlengt med ca 4 cm:

cimg1960c.jpg

Flytta sugesilen lenger bak

cimg1961.jpg

cimg1962m.jpg

cimg1964o.jpg

cimg1967.jpg

Begynner å ta form nå

cimg1968.jpg

cimg1972zm.jpg

cimg1973w.jpg

cimg1974v.jpg

cimg1975f.jpg

cimg1976y.jpg

cimg1977y.jpg

Skrevet

steike, dette kan du virkelig! Er jo som å se kronestykkene flyte :D Hvilket apparat er det du har egentlig? Og hvilken gass bruker du på TIG Alu? :D

Edit: skriveleifer

Skrevet

Tenkte pris på apparatet jeg? og hvilken gass sveiser du med? Sorry alle ot spørsmåla!

Pedal er vell ganske genialt, slipper å pulsere på knappen hele tiden? :)

Skrevet

Apparatet kosta ordinært 30-31 lapper pluss moms.

Men fikk det helt ned i 23 pluss moms, tok det gjennom et firma jeg jobber litt for. Og da slapp jeg å betale momsen også.. :)

Gassen er som jeg skreiv lenger opp Argon 4.0

Bruker bare den på tig'en.

Det er innebygd puls i apparatet, bruker pedalen til å justere strømmen men.

Legger inn Low/high verdi slik jeg vil, da veit jeg hvor mye ampere jeg har når det tenner, og hvor mye jeg har på full pupp. Så er det bare å justere etter som man ser det flyter.

Skrevet
Apparatet kosta ordinært 30-31 lapper pluss moms.

Men fikk det helt ned i 23 pluss moms, tok det gjennom et firma jeg jobber litt for. Og da slapp jeg å betale momsen også.. :)

Gassen er som jeg skreiv lenger opp Argon 4.0

Bruker bare den på tig'en.

Det er innebygd puls i apparatet, bruker pedalen til å justere strømmen men.

Legger inn Low/high verdi slik jeg vil, da veit jeg hvor mye ampere jeg har når det tenner, og hvor mye jeg har på full pupp. Så er det bare å justere etter som man ser det flyter.

Svarer på PM jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...