Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne må bare flyttes hvis den er helt feil, men det er faktisk en irriterende greie for min del for tiden. Det er nemlig ikke lett å finne seter som passer godt i bilen. Nå er det nok mange som vil karakterisere dette som kvinnfolkvås, men jeg liker bmw'n min så godt og vil ikke bytte den ut i noe annet enn bmw når den tid kommer heller. Men når man har små barn må man rett og slett dele bilen litt med seg, og noe som nærmest gir meg grå hår i hodet er dette med å finne et bra bilsete. Jeg er litt pirkete og vil helst ha et plusgodkjent, men kom med navn på de setene som passer (særlig bak folk på 1.90).. Har tidvis to seter i bilen, og det ene er ikke aktuelt å bytte ut med det første siden det tilhører eksen til gubben min, og benyttes til sønnen deres når han er hos oss.

Noen av dere her inne MÅ jo nødvendigvis ha unger liksom :P

Skrevet

Finnes det stoler som ikke passer i det hele tatt? Jeg sliter med setet til datteren min for festedingsen til beltet er så nært setet at det er et rent helvete å få satt på beltet. Veldig synd at den saken fra Skaperen aldri ble godkjent. Det var en slags forlenger til dette formålet. Løsningen min var å sette barnesetet foran. Nå er riktignok bilen min ganske mye mindre enn din, så jeg tipper du ikke har akkurat dét problemet...

Skrevet

Nå har jeg ikke unge selv, eller husker eksakt hva stolene heter. Men har ofte hatt ungene til søstrene mine i bilen min (E39 sedan) og de har to forskjellige Recaro stoler, hvor begge passer som hånd i hanske. Det er forsatt gode plass foran, samtidig som ungene har god plass (ei på 4 år, ei på 1,5 år og en på 3 år).

De er riktignok litt dyre de setene, men virker til å være utrolig gode og trygge seter som mange er fornøyde med hvertfall :) I tillegg har de fleste høytalere i de øvre putene og tilkoblinger på sida, som er en liten finesse :D

Skrevet

Jeg har en -05 E61 med sort skinn, og har et BeSafe Izi Combi X3 ISOfix i sort Alcantara stoff/skinn, synes det passer ganske greit. Tungt og stort og DYRT... men aller sikrest/best-i-test og enkelt (og sikkert!) å feste med ISOfix. Tar seg rimelig greit ut, og jeg vet at knotten på 1,5 år er så trygg man kan være i en bil. Mange seter som sikkert er penere og tar mindre plass, men synes alltid det er vanskelig å velge noe som ikke er "blant de beste" (såfremt man har råd) akkurat når det gjelder barn og sikkerhet.

Enig i at Recaro-setene har bra design og passer fint i bilen, og kan være jeg ender opp med det til større barn - men mener også å huske at de ikke har noe særlig god score i diverse sikkerhetstester.

Skrevet

Stemmer det med Recaro. De fikk veldig dårlig score.

Søstra til samboeren min har en Maxicosi som fikk best i test o.l. Kostet litt og passer helt supert bak i min E61 uten problemer. Plass er det også nok av.

Skrevet

Har en Besafe COmbi X3 Isofix jeg også, kanskje den største stolen på markedet. Den tar i allefall mye plass. Har prøvd bak førerstol og med min høyde på 1.87 så blir det knapt med plass. Men det går forsåvidt. Den vanlige uten Isofix tar noe mindre plass etter hva jeg har sett. Tror vi skal se etter et litt mindre alternativ til nr to som kommer snart.

Skrevet

I dag fant jeg et helt perfekt sete altså! Britax Hi-Way II!

Det er et av de få plusgodkjente setene på markedet (her står det litt om det med link videre til selve testen Plusgodkjenning er den tøffeste testen når det gjelder sikkerhet, så jeg valgte å se bort i fra alle seter som ikke var plusgodkjente. Acta Graco og BeSafe utgikk pga størrelsen rett og slett. Gubben (på 190)sitter helt totalt feil med de fleste barneseter bak seg på passasjersiden, og selv jeg som er 173 blir sittende nesten foroverlent når jeg kjører. Vi har ofte 2 unger i bilen også, sønnen til gubben har et Britax MultiTech (mange tror dette er noe av det tryggeste og beste på markedet, men det er ikke det tydeligvis)..

Hi-Wayen passet kjempebra bak førersetet og vi satt veldig behagelig i førersetet når vi kjørte (måtte bytte på for å teste vett). Det kosta 2800 så jeg synes ikke prisen var så forferdelig ift besafe izikidene (som bare går til 18kg) HiWayIII passer opp til 25kg :)

Så dette kan vel kanskje sprees videre? Et supert sete som tar lite plass (i alle fall i min e34 haha), god pris og i tillegg er plusgodkjent og dermed veldig sikkert :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...