Gå til innhold

M30B35. Hvordan finne ut hvilken bil motoren kommer ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tak i en M30B35 med ukjent bakgrunn. Noen som vet om jeg kan finne ut hvilken bil motoren kommer ifra med noen nummer eller lignende som står på blokk/topp?

Vært kjekt om noen hadde klart å finne ut dette :)

Skrevet

Sikkert stjælt den der, Håkon.. Kommer nok en stor mann og henter den igjen :)

Du får lete i numrene som står på, å legge de ut her! Kanskje det hjelper :)

Skrevet

E34 535, E32 735.. ? Denne motoren er SKUDDSIKKER!! E32 735'n, den gamle børsa mi.. Den har tålt mine harde 40 tusen km, pluss gått rundt hos 2 av de værste rånergutta som er kjent for å ødelegge å kjøre ijel motorene sine.. Men neida, ingen har klart å ta knekken på den enda!! :-D Ta godt vare på motoren!! :-)

Skrevet

står det kun 3,5 på innsuget eller 3,2/3,5?

Står olje filter huset opp eller ned?

Har den uttak til bremskraft forsterker på innsuget?

-Vist det står 3,5 og filter huset opp over pluss at det er uttak til vacum bremskraft forsterker så er motoren til en e34, men vist den mangler vacum uttak så er motoren i fra E32.

-Vist det står 3,2/3,5 og filter huset står ned over da er den i fra e28,23 og E24. Av henge hvordan ledningsnett,slanger og motor feste.

Også har bmw laget årsmodell merke på delene sine. det skal var en rundt merke med en tall inni vist det står 90 så er det en 1990modell motor

Jeg veit at det står en merke på toppen og blokka med årsmodell nr

Skrevet
står det kun 3,5 på innsuget eller 3,2/3,5?

Står olje filter huset opp eller ned?

Har den uttak til bremskraft forsterker på innsuget?

-Vist det står 3,5 og filter huset opp over pluss at det er uttak til vacum bremskraft forsterker så er motoren til en e34, men vist den mangler vacum uttak så er motoren i fra E32.

-Vist det står 3,2/3,5 og filter huset står ned over da er den i fra e28,23 og E24. Av henge hvordan ledningsnett,slanger og motor feste.

Også har bmw laget årsmodell merke på delene sine. det skal var en rundt merke med en tall inni vist det står 90 så er det en 1990modell motor

Jeg veit at det står en merke på toppen og blokka med årsmodell nr

Okei, takk skal du ha for infoen. Jeg vet det står 3.2/3.5 på innsuget. Og det er manuell kasse. Litt usikker på hvordan det er med filterhuset. Men er jeg heldig nå da? Så er bilen fra en E28? Å da passer vell det meste når jeg skal sleppe den neddi et 528 (E28) motorrom?

Skrevet
da må du vite skilt nr eller ch,nr på den bilen du har motoren i fra.

Søren, så det er ikke mulig på noen andre måter å finne ut hvor motoren kommer ifra da? Er det noen koder på blokka som kan hjelpe meg å finne skiltnr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...