Gå til innhold

E30 340i -> S62 ESS Touring


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

njaei egentlig ikke, men kommer jo an på hvor mye folk vil betale da :)

prøvde med et hjul på i dag. 17" x 8 tror jeg, et20. 215 dekk. får fullt utslag til den ene siden, men går ikke den andre veien. så jeg må nok ofre litt av plassen til føttene :P

DSCF1213.jpg

DSCF1215.jpg

prøvde å sveise en gammel bærebro, bare for å se om det holdt. om jeg eventuellt kunne sveise om bæreroene på bilen å kjøre med de uten å være redd for at de knekker...

etter et par minutter med intens slåing med slegge så klarte jeg å knekke den. ble litt usikker.

DSCF1224.jpg

Ser jo ut som den knakk en anne plass en du har sveist??? Prøv å slå med samme kraft på en urørt bærebru å se om den holder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sveisa der den knakk og. Den er forlenget.

stemmer det.

kan jo altids prøve å slå med samme kraft på en som ikke er sveist å se hvor lenge den holder ja :)

Varm opp brua til ca 60 grader og prøv på nytt.. ikke kjøl den ned med noe.. bare la den kjøle seg selv...

forvarming kan vel være lurt ja. men 60 grader bare? kunne jo vært interesangt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vil være helt rett er og varme den til 650 Grader, men det krever endel erfaring om du skal gjøre det.. jeg kan det heller ikke, men desto varmere delen er før du sveiser jo bedre er det, men også vanskeligere da det er veeeeeldig fort gjort å brenne det i stykker. derfor er 50-60 grader fin temp til det du holder på med.. problemet er ved sveising på kaldt støpejern blir sveisen porøs og støpjernet tåler ikke sammentrekningen rundt sveisen..

Temperaturene som nevnt øverst er ved sveising av deler f.eks innen offshore/skipsindustri som krever spesielle sertifiseringer av sveisingen..

Rett meg om jeg tar feil anyone:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne sikkert fått til det :) men det er liksom det hvor mye arbeid og tid man skal legge i noe som man kan få kjøpt.

bærebro fra m3 3,2 tror jeg er alt som skal til, så vil prøve å få tak i de før jeg bygger eller kjøper noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv e46 armer, jeg har titta litt på de, og de synes jeg ser ut til å passe, med da 4 cm mer sporvidde

sier du det ? har også hørt noe om det, men ikke tenkt noe mer over det.

hjulet kommer 20mm lenger ut på hver side, ikke lenger bak eller fram?

skulle hatt det bittelitt lenger framover... :)

skal se om jeg kan finne noen å prøve :)

ser på koed at det er forskjell på bærearmene fra vanlig e46 og de med m-tech2 understell.

noen som vet hva forskjellen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satt sammen diffen med den nye utvekslinga. null slakk og drevene glir fint i hverandre.

DSCF1194.jpg

DSCF1225.jpg

DSCF1250.jpg

sveist fester og laget plass til håndbrekket:

DSCF1252.jpg

pusset og sparklet hjulbuene enda mer, begyner å ligne på noe nå.

DSCF1249.jpg

DSCF1247.jpg

DSCF1251.jpg

innimellom så har jeg bytta veivlager, simringer, stempel osv i 380en. ble som ny :)

DSCF1246.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...