Gå til innhold

Federal 595RS-R erfaringer?

Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde disse for noen år siden og syns de funket meget bra. er nok budget dekk men ganske bra. husker jeg syntes de var veldig gode på våt asfalt....

Da var det ikke RSR.

Jeg har nå hatt en tur til fra Nûrburg, samt en del runder på ringen med disse, og synes de fungerte meget bra! Med tanke på at det var regn mesteparten av turen så må jeg si våtegenskapene er veldig bra! Selv i 200+ i regn var de fine.:)

Men dette er ikke R dekket fra Federal.. Dette er vel mer som en mellomting mellom azenis og r888 men fungerer meget bra!

Halle prisen av R888 og dobbel varighet ca..

De har en treadwear på 140 mot 100 på R888 og 200 på Azenis/Starspec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en treadwear på 140 mot 100 på R888 og 200 på Azenis/Starspec.

Mange andre dekk av den typen har 140 også, samt endel på 180. Vet ikke om man skal legge for mye i det dog; hos bridgestone er vel RE11 180, men RE070 er 140 - og RE11 er liksom banedekket av de to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjuke dekk slites selfølgeligt fortere enn harde dekk.

Eg har dekk med treadwear på 140 på sommarsbilen min.

Med ganske roligt køyring holdt bakkdekka ca 11000 km før dei måtte byttast. (med ca 1 grad negativ camber) Dette var berre landevegskøyring.

Dei nye bakdekka holder nok ikkje so lenge no. (no kødder ikkje føleren for turbotrykket, so no får bakkdekka nok meir jobb! :wink: )

Eg har mjuke dekk for å hindre at bilen spinner. Liker at den får skikkeligt feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...