SSM Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Monterte Powerflex i bakstillingen min i juni i fjor, men nå i vinter oppdaga jeg at de to skivene som ligger på den gule foringen på diffen har glidd oppover og bøyd seg. Noen andre som har opplevd det? Kan det forårsake vibrasjoner ved pådrag? Har fått noe risting, jeg tror det er mellomakslingen som begynner å kaste. Skulle vert sendt til avbalansering egentlig.
thorbis Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 bytt til alu. da slipper du de dårlige polyforingene. holder ikke i lengden ved litt aktiv kjøring.
SSM Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Dette er ikke noe banebil, så stumt montert er egentlig uaktuelt siden man får noe mer driv verk støy og slikt.
thorbis Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 hmm oki. den som sitter på e30 ix er vel noe grovere mener jg og huske.
SSM Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Burde hatt meg Z3M diff lokk, da er det jo med foring, som skal tåle de 321hk skulle man tro. Men kan det ha noe med risting å gjøre?
thorbis Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 nja det veit jeg ikke. jeg tok ut foringa på m-lokket mitt og bytta med alu, men jeg har kjørt med gåen difforing før og da blir det "slakk" i drivverket virker det som. ikke risting etter hva jeg husker.
magne_ Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Ja, dette kan absolutt føre til risting! På en kompis sin e30, løsna festet til foringen, og det smalt noe helt sinsykt! Rista vanvittig før bilen ble stoppet, og var også bulk oppover i gulvet Jeg har også opplevd at 2 av boltene diffen er festet med løsna, og ble veldig mye vibrasjon av dette! Jeg hadde vurdert foring i uretan eller delerin. AKG skal ha flere kvaliteter..
SSM Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Har sett Z3M lokk som selges med delrin foring, husker ikke hvem av sjappene der i US&A som hadde den. Tror det var Turner. Powerflex er jo polyurithane, og de som er gule er mye stivere enn de som er lilla. Rart at den skal gi seg så fort egentlig.
helgeb Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 min powerflex var også sånn, la bare mellom en vanlig 12mm skive i tillegg så det ble mer press på di store metallskivene, min sitter på plass nå.
T. Thøgersen Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 De nye Powerflexforingene som satt i baksstillinga på E30-n min, tålte ingenting før de tok kvelden. Fikk dreid noen nye i Delrin, det har holdt til nå hvertfall. Personlig har jeg dårlig troa på Powerflex; enten så kan du kjøpe nye originale i gummi, eller lage/få lagd i delrin (e.l) hvis det først skal være noenlunde stumt.
SSM Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Har du målene på diff foringen da? Hvor får man tak i delrin?
530dE39 Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Eg har dreia nylon foring i min og det har holdt til no i alle fall...
T. Thøgersen Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Har du målene på diff foringen da? Hvor får man tak i delrin? Har dessverre ikke no mål til deg på den, da vi har E28 difflokk med "custom" innfesting, så vi lagde en spesial der. Frank kjøper Delrin via jobben sin, men som sagt kan du godt bruke Nylon isteden. Vet ikke hvor du får kjøpt sånt men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå