Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fekk dårlige nyheter etter en tur på BMW-verksted og en del må fikses.. Og BMW-verksted er jo kjent for å ta litt vel mykje betalt (i mitt tilfelle 27 store). Så tenkte eg hvertfall skulle gjere litt sjølv. Planen er å kjøpe alt fra Koed + powerflex foringer til bærearmer, stabstag fremme og bak + GS performance kasterstag foringer fremme. Er fult klar over at ditta gjer bilen stivare, men er også ute etter noke som helde ei stund. Så lurer igrunn på om det er selges forsterka casterstag, bærearmer og slikt, og foreks. bremserør som er rustfrie. Altså tips til kva som varer lengst og er noke lunde kjørbart :)

Ting som skal byttes (tatt fra utskriften eg fikk etter verkstedbesøk):

Skifte øvre bakre lenkearm begge bak (bærearm)

Skifte begge casterstag foran

Skifte stab.link V. foran + høgre

Skifte knirkeforinger h+v side bak

Skifte langsgående bremserør

Skifte begge BR.slanger bak

Skal også kjøpe nye muttere , låsering osv.

Burde eg skifte noke meir som kan "forlenge" levetiden på delene ovenfor?

Alle tips taes imot med stor takk! :)

Skrevet

Har såvidt hørt om det der ja, men er det bedre enn foreks det gs eller koed selger? Evt noken som erfaringer av meyle hd vs febi , er vel det koed selger mest av(?)

Skrevet

Av egen erfaring ville jeg droppet alle spesielle deler til bilen,bremserør og nye Febi\bilstein\optimal ++ forstillingsdeler vil sikkert holde så lenge du har bilen,og du beholder komforten,Febi har jeg kun positive erfaringer med.Regner med du ikke skal drive banekjøring.Øvre bærearmer bak og forstillingsdeler(alle) kjøpte jeg uorginalt og kjørte 7 år på dem før jeg solgte bilen,alt så like bra ut untatt stabstag foran som jeg måtte skifte før salg.

Skrevet

Blir ikkje noke banekjøring her nei.. Men kunne tenkt meg litt stivere / fastere understell, faktisk. Men går jo ei grense også, men har aldri prøvd powerflex før, så veit ikkje helt kor stivt det blir.

Skrevet

Desverre har ingen erfaring med powerflex.Vil bare nevne at øvre bærearmer bak er en veldig enkel jobb,når det gjelder forstilling så kjøp ett stort brytejern på biltema og en liten slegge,så du kan banke ut kuleledd,vil nesten garantere problem hvis du ikke har det,pleier å sitte som F.

Skrevet

Husk at du får endel mer lyd i understellet med GSP og Powerflex..

Hadde heller gått til innkjøp av M5 stabstag bak, powerflex i stabstag-foringene og resten som originalt. Event. GSP/powerflex i casterstag.

Skrevet

Takker for gode svar :)

Mikael-B noke sånt som var planen ja. Men passer M5 stabstag uten tilpasning på min da? Isåfall er det meir fra M5 som passer handlelista mi? Er veldig grønn på dette med foringer og sånt, spesielt siden dette er min første BMW og første gang eg er borti det, så får unnskylde om det er dumme spørsmål. ;)

Skrevet

Når det gjelder den pakken fra Meyle, hva er forsterket?

Er det selve stagene, leddene eller bare foringene på de?

Har komplett sats med powerflex foringer til hele bilen + Meyle HD til traversen bak.

Så derfor lurer jeg på hvilke deler som er forsterket.

Om det bare er foringene så trenger jeg jo bare å kjøpe det vanlige settet.

Og er det noen som vet hva rep satz`en til 100EUR mindre er?

Edit: beklager å låne tråden din :)

Skrevet

Hvis du tar en titt på websiden til Meyle så står det der hva som er forbedret på HD-delene ifht. orginaldeler. På kasterstagene er foringen laget av hel gummi og ikke væskefylt som de orginale er...

Jeg har vært uheldig med stabstagslenke fra Koed. Når jeg bytta begge forann for et drøyt år siden var de jeg fikk av Koed av to forskjellige produsenter, og nå i vår var den ene helt gåen mens den andre fortsatt virket helt fin.

Husker dessverre ikke hvilke produsenter det var snakk om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...