bbmw Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Lurer på å anskaffe meg en M62B35 til montering i E30. Noen som kjenner til hva som skal til elektrisk for å få start på denne? Har den EWS sperre? Får med komplett ledningsnett og original tenningslås/nøkkel. Koblingsskjema for elektronikk? Søkte litt på nettet og det ser ut som denne har EWS2 / OBD2 - Er det mulig å koble seg gjennom og bruke 2 tenningslåser fks? Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 finn heller en m60b40. da er det nesten bare plugg and drift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 finn heller en m60b40. da er det nesten bare plugg and drift. Sant nok det du. Men eg har en M62 for hånd og har det litt "travelt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 regner med du vet hvor stor forskjell det er på de motorene? bedre å betale litt mer for en 4liter. det ews ledningsnettet er ingen dans på roser å få til å virke i en e30 desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2011 S62 med 6 trinns kasse er hyllevare så eg trenger ikke bruke penger på noe 4 liter.. Skal bare ha en V8 eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Om du har hele ledningsnettet, helt fra antennen på tenningslåsen til ews boksen kan det vel være gjennomførbart. Chip'en i nøkkelen til E39'en motoren kommer fra må være i nærheten av antennen til OBDII boksen for at EWS boksen skal kunne gi "klarsignal" til DME om at den kan sette spenning på bensinpumpe etc. Om du googler f.eks "Disable EWS 2 OBD 2" skulle du få mye god informasjon på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2011 Om du har hele ledningsnettet, helt fra antennen på tenningslåsen til ews boksen kan det vel være gjennomførbart. Chip'en i nøkkelen til E39'en motoren kommer fra må være i nærheten av antennen til OBDII boksen for at EWS boksen skal kunne gi "klarsignal" til DME om at den kan sette spenning på bensinpumpe etc.Om du googler f.eks "Disable EWS 2 OBD 2" skulle du få mye god informasjon på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 EWS 2 er vel det samme som i 328i 1996 Ikke noe problem å legge opp i E30. Jeg har gjort det!! Forutsetter at du har "alt" til motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 kan jo alltids skaffe deg en EWS emulator da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Halv times jobb!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå